کفاش از روزه داری در جبهه های جنگ اهواز گفت
کد خبر: 3505537
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵

کفاش از روزه داری در جبهه های جنگ اهواز گفت

گروه جامعه: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، یکی از بهترین خاطرات روزه داری خود را مروبط به دوران دفاع مقدس دانست.

حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، به بیان خاطره ای از روزه داری در ایام ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: یکی از بهترین خاطرات روزه داری من به دوران دفاع مقدس مربوط می شود.

وی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس مشخص شد که حضور ما در یکی از پایگاه ها به بیش از 10 روز می رسد، بدین ترتیب نیت روزه کردیم. حضور در اهواز با هوایی گرم و پادگان بیایانی شرایط سختی را ایجاد کرده بود اما صدق و صفای حاکم بر روابط بسیجیان اعزامی از سراسر کشور محیط باصفا و دوست داشتنی را به وجود آورده بود.

کفاش با بیان اینکه ساعات استراحتشان در آن روزهای گرم جنگی با زبان روزه به سه یا چهار ساعت در کل شبانه روز بیشتر نمی رسید گفت: با این حال هر سه روز در ماه مبارک رمضان در میدان جنگ موفق می شدیم، یکبار قرآن کریم را با روش ترتیل و همخوانی ختم کنیم.

کفاش بهره مندی از نوارهای سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، مطالعه کتب استاد شهید مطهری و تدریس آن برای رزمندگان را از جمله زیبایی های ماه مبارک رمضان در دوران دفاع مقدس برشمرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کم خوردن و کم آشامیدن در رمضانی که توفیق حضور در جبهه جنگ نبرد با دشمن نصیبمان شده بود بسیار شیرین و به یاد ماندنی شد گفت: انس با ادعیه به یکی از عادات ما در این ماه مبارک تبدیل شده بود.

captcha