ورود به میدان فوتبال با وضو، آغاز مسابقه با دهان روزه
کد خبر: 3509799
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹

ورود به میدان فوتبال با وضو، آغاز مسابقه با دهان روزه

گروه جامعه: در دوران بازی حتما با وضو وارد میدان می‎شدم و در ماه مبارک رمضان تمام روزه‎ها را می‎گرفتم و با دهان روزه بازی می‎کردم تا جایی که مربی خارجی من می‎گفت شما وقتی در بازی هم روزه می‎گیرید، دیوانه هستید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در ادامه خاطرات شیرین ماه مبارک رمضان از شخصیت‌ها و مسئولان کشور اینبار به سراغ سعید مراغه‌چیان، بازیکن اخلاق‌مدار و پیشکسوت فوتبال رفتیم و از او خواستیم تا خاطره خود را در ماه مبارک رمضان برای ما بیان کند، که در ادامه با آن همراه می‌شوید:

مراغه‌چیان: همه ما می‎دانیم که روزه گرفتن در ماه رمضان و آن هم در تابستان بسیار مشکل است، اما از آنجایی که خداوند به ما در این مسیر کمک می‎‎کند بر من این حقیقت اثبات شد که نه تنها مشکل نیست بلکه بسیار شیرین و آسان است. وقتی که هنوز به ماه مبارک رمضان نرسیده بودیم به خدا می‎گفتم که خدایا با این گرما، حرارت و تشنگی چطور می‎شود روزه گرفت؟ اما هر سال که روزه می‎گیرم میبینم که هیچ سختی و دشواری وجود نداشته و روزه گرفتن برایم بسیار راحت و آسان جلوه می‎کند.

در این سال‎ها هم که روزه گرفته‌‏ام نه احساس تشنگی و نه گرسنگی داشته‎ام. قطعا آنچه که دستور خداست نه تنها از بعد روحی بلکه برای جسم هم مفید است و امیدوارم همه ما، زمانی که روزه می‎گیریم توفیق درست گرفتن آن را بدون افراط و تفریط و با روال عادی پیش داشته باشیم.

فوتبالیستی که با وضو وارد میدان شد و با دهان روزه بازی می‎کرد

در دوران بازی فوتبال عقیده‎های خاصی داشتم و دوست داشتم در هنگام بازی از نظر اخلاقی، همه چیز را رعایت کنم. چراکه ما یک الگو برای جامعه محسوب می‎‎شویم و این الگو را هم باید برای ورزش‎دوستان و علاقه‎مندان به ورزش ترویج کنیم.

با وضو وارد میدان می‎شدم

یکی از مهمترین عقایدم این بود که در دوران بازی حتما با وضو وارد میدان می‎شدم. در ماه مبارک رمضان هم زمانی که بازی داشتیم، من تمام روزه‎ها را می‎گرفتم و با دهان روزه بازی می‎کردم. تا جایی که مربی به من می‎گفت شما وقتی در بازی هم روزه می‎گیرین، دیوانه هستید. من هم در پاسخ می‎گفتم که من دیوانه نیستم و دیوانه کسانی هستند که مسائل دینی و اخلاقی را رعایت نمی‎‏کنند.

من به این مسئله بسیار پایبند بودم و مربی خارجی هم می‏‎‌دانست که نباید در مورد دین و اعتقادات من صحبت کند. در ادامه به او گفتم اگر فکر می‎کنی روزه گرفتن در بازی دیوانگی است نگذار من بازی کنم. البته من بازی می‏‌کردم و نه تنها بهتر بازی می‎کردم بلکه در روحیه خودم هم تاثیرگذار بود.

اخلاق همیشه ماندگار است

فوتبالیستی که با وضو وارد میدان شد و با دهان روزه بازی می‎کرد

وی در ادامه هم به اهمیت جایگاه اخلاق در میان ورزشکاران پرداخت و گفت: اخلاق در تمامی دوران حرفه‌ای و زندگی من بسیار مهم و با ارزش بوده و هست. ورزشکاران باید طوری رفتار کنند که جامعه از آنها زده نشود و به عنوان الگو در جامعه بدرخشند و اخلاق شرط اول برای هر ورزشکار باشد چرا که همیشه ماندگار است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرتضی دوستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۸ - ۱۵:۵۰
0
0
دم ورزشکارای با اخلاق گرم
captcha