برنامه‌ای برای کشف «عبدالباسط‌»های جدید مصر
کد خبر: 3509840
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

برنامه‌ای برای کشف «عبدالباسط‌»های جدید مصر

گروه بین‌الملل: برنامه کودک «ألوان» مصر تلاش می‌کند تا کودکان قاری را کشف و آنان را توسط اساتید بزرگی مانند «نعینع» آموزش دهد تا بتوانند در آینده جایگزینی برای قاریان بزرگ تاریخ مصر مانند «عبدالباسط عبدالصمد» باشند.

برنامه‌ای برای کشف «عبدالباسط‌»های جدید مصر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الأهرام»، برنامه کودک «الوان» که طی ماه مبارک رمضان رأس ساعت 10 صبح به وقت قاهره از شبکه 2 تلویزیون دولتی مصر پخش می‌شود، یک برنامه قرآنی ویژه کودکان است.
«نهله بدرالدین» تهیه‌کننده برنامه الوان در این باره می‌گوید: این برنامه به دنبال کشف کودکان قاری دارای برترین صوت است تا با آموزش به آنها در آینده نسل جدید قاریان در مصر شکل گیرد.
وی با اشاره به اینکه جامعه قراء مصر قاریانی از جمله «عبدالباسط عبدالصمد»، شیخ «الحصری» و استاد «طبلاوی» را در خود ندارد، تأکید کرد: این برنامه به دنبال تربیت چنین قاریان بزرگی است؛ برای تحقق این هدف باید استعدادها را از همان کودکی شناسایی و در جهت پرورش آنها اقدام کرد.
بدرالدین تأکید کرد: در برنامه الوان پس از کشف استعدادهای قرآنی آنها را به «أحمد نعینع»، قاری برجسته مصری، معرفی خواهیم کرد تا آنها را راهنمایی کند.
مترجم: سیدیاسر موسوی
captcha