هنرمند قرآنی صربستان در مصلی
کد خبر: 3510688
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹

هنرمند قرآنی صربستان در مصلی

گروه بین‌الملل: سلما مکیچ، خطاط قرآن صربستانی، با تلاش رایزنی فرهنگی كشورمان، در بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران حضور یافته و به نمایش آثار قرآنی خود پرداخته است.

هنرمند قرآنی صربستان در مصلی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانم سلما مکیچ، هنرمند خطاط قرآن، امسال در ماه مبارک رمضان به دعوت نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تهران و با تلاش رایزنی فرهنگی كشورمان در صربستان، آثار خطاطی خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است.
سلما مکیچ، اول شهریور 1369 در شهرستان نووی پازار صربستان چشم به جهان گشود و در مدرسه اسلامی «قاضی عیسی بیگ» نووی پازار، دیپلم دوره متوسطه را کسب کرد. وی در حال حاضر در رشته علوم تربیتی دانشکده الهیات نووی پازار مشغول به تحصیل است.
سلما مکیچ از سال 2010 میلادی به طور فعال در رشته‌های هنری فعالیت داشته‌ است. در سال 2012 به عنوان معلم در مهد کودک «رودا» در نووی پازار مشغول به کار شد و در سال 2013 مجری برنامه‌های ماه مبارک رمضان در تلویزیون محلی نووی پازار بود.
مكیچ اولین بار در سال 2010 در مدرسه اسلامی به صورت غیرحرفه‌ای به هنر خطاطی پرداخت و پس از مدتی روی جلد مجموعه هفت‌جلدی احادیث منتشره از سوی انتشارات اسلامی «الکلمه» در نووی پازار را طراحی کرد. در نوامبر سال 2014 نیز آثار او در یک نمایشگاه مشترک در شهر نووی ساد واقع در شمال صربستان به نمایش گذاشته شد.
سال 2015 در یک دوره خوشنویسی حرفه‌ای در ترکیه ثبت‌نام و دیپلم خوشنویسی دانشگاه هنرهای زیبای ترکیه را دریافت کرد که پس از آن به برپایی نمایشگاه‌های مستقل پرداخت.
وی نخستین نمایشگاه مستقل خود را با نام «اسامی زیبای خداوند» در نووی پازار، شهر محل زادگاه خود برگزار کرد و در همان سال نیز  به برپایی نمایشگاه‌هایی در شهرهای نووی ساد و توتین صربستان پرداخت.
سلما مكیچ در حال حاضر به همراه ایگور زایدل، هنرمند روسی و تیم خوشنویسان بالکان روی پروژه «بالکان بوچر» کار می‌کند.
بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم 26 خردادماه در مصلای امام خمینی(ره) تهران افتتاح شد. این نمایشگاه هشتم تیر به كار خود پایان می‌دهد.
captcha