سوئد؛ میزبان چهارمین مسابقات قرآن شمال اروپا
کد خبر: 3512686
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

سوئد؛ میزبان چهارمین مسابقات قرآن شمال اروپا

گروه بین‌الملل: مرکز اسلامی امام علی(ع) شهر «استکهلم» سوئد چهارمین دوره مسابقات قرآن شمال اروپا را 22 مردادماه سال جاری در این مرکز برگزار می‌کند.

سوئد؛ میزبان چهارمین مسابقات قرآن شمال اروپا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سوئد، در پایگاه اطلاع‌رسانی «imamalicenter.se» آمده است: این مسابقات در پنج رشته قرائت، ترتیل، حفظ، اذان و مفاهیم برگزار می‌شود و تا 24 مرداد ادامه دارد.
نشر و ترویج فرهنگ و معارف قرآن، زمینه‌سازی برای رشد و شکوفایی نخبگان قرآنی، انس هر چه بیشتر قاریان و حافظان قرآن با کلام وحی، ایجاد اتحاد در جامعه قرآنی اروپا، انتقال تجربیات قاریان و حافظان ممتاز به یکدیگر و کشف استعدادهای قرآنی در منطقه از اهداف این مسابقات است.  
اعزام برترین‌ها به مسابقات قرآن ایران
از بین نمایندگان هر کشور شرکت‌کننده‌ای که بالاترین امتیاز را کسب کند، در صورت داشتن شرایط لازم به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ایران اعزام خواهد شد.
مسابقات در  دو رده سنی  زیر 16 و بزرگسالان (بالای 16 سال) برگزار می‌شود و همه مسلمانان ساکن در شمال اروپا از مذاهب مختلف اسلامی می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.
رشته‌های گروه سنی بزرگسالان در بخش حفظ شامل حفظ 30 جزء، 20 جزء، 10 جزء و 5 جزء و گروه سنی زیر 16 سال نیز حفظ جزء یک و 30 است.
آخرین مهلت ثبت نام در مسابقات هفتم آگوست(20 مردادماه) است.
زمان مراسم افتتاحیه و قرعه‌کشی این دوره از مسابقات 22 مرداد، مرحله مقدماتی، 23 مرداد و فینال و اختتامیه نیز 24 مرداد اعلام شده است. 
captcha