نتایجی متفاوت در عرصه ملی و بین‌المللی «تلاوت محبوب»
کد خبر: 3513608
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴

نتایجی متفاوت در عرصه ملی و بین‌المللی «تلاوت محبوب»

گروه فعالیت‌های قرآنی: نتایج به دست آمده از اجرای طرح تلاوت محبوب، در داخل و خارج از کشور متفاوت و قابل توجه است.

نتایجی متفاوت از انتخاب «تلاوت محبوب»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اولین دوره طرح «تلاوت محبوب» از 25 خردادماه در راستای ترویج فرهنگ استماع تلاوت قرآن از سوی خبرگزاری ایکنا آغاز شد.
نحوه اجرای دور اول این طرح به این شکل بود که تلاوت پنج قاری ایرانی از جمله؛ احمد ابوالقاسمی، محمدرضا پورزرگری، حمید شاکرنژاد، سعید طوسی و منصور قصری‌زاده که توسط این قاریان در اختیار ایکنا قرار گرفته بود بر روی خروجی قرار گرفت و از مخاطبان خواسته شد تا پس از شنیدن پنج تلاوت، برترین تلاوت را از نگاه خود انتخاب کنند.
انتخاب تلاوت محبوب از نظر مخاطبان در دو بخش مخاطبان داخل کشور و مخاطبان خارج از کشور انجام شد که با پایان یافتن مهلت دور اول طرح، نتایج به دست آمده در بخش داخلی و بین‌الملل قابل توجه است و این نتایج نشان از نگاه متفاوتی است که مستمعین در داخل و خارج از کشور به نوع تلاوت‌ دارند.
با پایان یافتن مرحله اول طرح تلاوت محبوب، براساس نتایج به دست آمده در بین مخاطبان داخل کشور، تلاوت «سعید طوسی» با کسب 40/07 درصد آراء، حمید شاکرنژاد با کسب 24/72 درصد، احمد ابوالقاسمی با کسب 23/97 درصد آراء، محمدرضا پورزرگری با کسب 5/99 درصد آراء و منصوری قصری‌زاده با کسب 5/24 درصد آراء در بین مخاطبان داخل کشور اعلام شد.
این در حالی است که نتایج به دست آمده از طرح تلاوت محبوب در حوزه بین‌الملل که از طریق 11 زبان موجود در خبرگزاری ایکنا انجام شده است، نتایج دیگری را برای تلاوت‌های ارائه شده رقم می‌زند و نتایج به دست آمده از حوزه بین‌الملل تفاوت قابل توجهی با نتایج حوزه داخلی دارد.
براساس نتایج به دست آمده در حوزه بین‌الملل، تلاوت احمد ابوالقاسمی با 42/01 درصد آراء، محمدرضا پورزرگری با 21/43 درصد آراء، حمید شاکرنژاد با 17/27 درصد آراء، منصور قصری‌زاده با 10 درصد آراء و سعید طوسی با 9/16 درصد آراء در بین مخاطبان خارج از کشور به عنوان تلاوت محبوب انتخاب شده‌اند. 
پایان دوره اول طرح تلاوت محبوب، پایان این طرح نیست و دوره دوم این طرح نیز به زودی با ارائه پنج تلاوت از پنج قاری دیگر به زودی آغاز می‌شود.

captcha