سید مهدی حسام، ذاکر اهل‌بیت(ع) در تمام صحنه‌ها بود
کد خبر: 3523689
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
حجت الاسلام سیدرضا اکرمی:

سید مهدی حسام، ذاکر اهل‌بیت(ع) در تمام صحنه‌ها بود

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: مرحوم حسام در جلسات بسیاری که برای بزرگداشت اهل‌بیت(ع) چه در داخل و چه در خارج کشور برگزار می‌شد، شرکت داشت؛ او ذاکر اهل‌بیت(ع) در همه صحنه‌ها بود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ در ادامه سلسله گزارشات در محضر علماء این بار همزمان با چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی حسام که از روضه‌خوان‌های حضرت زهرا(س) و شاعر و پیرغلام اهل‌بیت(ع) بود با حجت الاسلام سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری به گفت‌وگو پرداختیم.
سید رضا اکرمی
از چه سالی با حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی حسام آشنا شدید؟
حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی، دبیر سابق جامعه وعاظ تهران در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفت: من قبل از انقلاب با مرحوم حسام آشنا بودم و ایشان آن موقع مسئولیت کارون حج را پذیرفته بود و به حج مشرف می‌شد و او مداحی، مرثیه‌خوانی و وعظ و موعظه داشت.

ویژگی برجسته آقای حسام را بفرمایید؟
نماینده دوره‌های دوم، سوم، چهارم، پنجم و هشتم مجلس شورای اسلامی از شهرهای سمنان و تهران گفت: مرحوم حسام در جلسات بسیاری که به مناسبت اهل‌بیت چه در داخل و چه در خارج برگزار می‌شد شرکت داشت.

چرا روضه‌ها و منبرهای ایشان در دل مردم می‌نشست؟
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: به دلایل سیادت ایشان بود، وعظ و موعظه‌ای که می‌کرد و مرثیه‌خوانی که داشت خود به خود بین علاقمندان به اهل‌بیت، فردی محبوب و دوست‌داشتنی بود.

خاطره‌ای از حاج آقای حسام دارید بفرماید؟

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: ما جامعه‌ای به عنوان جامعه وعاظ داشتیم که در چهارراه ولی‌آباد برگزار می‌شد معمولا ایشان در تمام جلسات شرکت می‌کرد و از نظراتی که داشت استفاده می‌کردیم.

اگر بخواهید در یک جمله حاج آقا حسام را توصیف کنید چه می‌فرمایید؟

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در یک جمله حجت‌الاسلام والمسلمین حسام را معرفی کرد و افزود: مرحوم حسام، ذاکر اهل‌بیت در همه صحنه‌ها بود.

علیرضا برومند

مطالب مرتبط
captcha