دوره‌های تابستانه قرآن در قطر امروز پایان می‌یابد
کد خبر: 3526793
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶

دوره‌های تابستانه قرآن در قطر امروز پایان می‌یابد

گروه بین‌الملل: دوره‌های تابستانه آموزش حفظ، تلاوت و تدبر ویژه دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی در قطر، امروز، دهم شهریورماه، به‌کار خود پایان می‌دهد.

پایان دوره‌های قرآنی تابستانه در قطر

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه قطری «الرایة»، این دوره‌ها به همت گروه آموزش حفظ قرآن «عباد‌الرحمن» وابسته به مرکز فرهنگی مؤسسه خیریه «عید» قطر و با شعار «اُتل: تلاوت کن» برگزار شد.
در این دوره‌های آموزشی، 270 دانش‌آموز از مقاطع مختلف ابتدایی، راهنمایی و متوسطه حضور یافتند و به مدت 40 روز و 5 روز در هفته(روزهای شنبه تا چهارشنبه) به فراگیری حفظ، قرائت و تدبر در آیات قرآن پرداختند.
این دوره‌ها از دوم مردادماه سال جاری آغاز شد و آموزش احکام تجوید و قرائت، حفظ، تلاوت صحیح قرآن، تلفظ درست مخارج حروف، مرور محفوظات قرآنی و تدبر در آیات قرآن از برنامه‌های آن بود.
گروه آموزش حفظ قرآن «عبادالرحمن» قطر در این زمینه اعلام کرد: دوره‌های تابستانه آموزش قرآن از برنامه‌های اصلی این گروه آموزشی است که مختص دانش‌آموزان‌ مقاطع مختلف تحصیلی با گروه‌های سنی مختلف بوده و حدود 10 سال است در تعطیلات تابستان برگزار می‌‌شود.
این برنامه به منظور استفاده بهینه دانش‌آموزان از تعطیلات تابستان برای یادگیری قرآن کریم اجرا می‌شود.
مزین‌شدن دانش‌آموزان به اخلاق قرآنی و کاربردی‌کردن آموزه‌ها و احکام قرآن و ارشادات آن در زندگی و تعاملات روزمره از جمله اهدافی است که گروه آموزش حفظ قرآن «عبادالرحمن» از برگزاری این دوره‌‌ها دنبال می‌کند.
captcha