ایتالیا از نشریه «شارلی ابدو» شکایت می‌کند
کد خبر: 3530058
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

ایتالیا از نشریه «شارلی ابدو» شکایت می‌کند

گروه بین‌الملل: ماه گذشته زلزله‌ای ویرانگر در ایتالیا سبب کشته شدن عده‌ زیادی از مردم این کشور شد اما نشریه جنجال‌برانگیز فرانسوی «شارلی ابدو» از تمسخر این تراژدی‌ هم صرف نظر نکرد.

ایتالیا از نشریه «شارلی ابدو» شکایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «World Bulletin»، این نشریه که به خاطر انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز، از جمله نسبت به اسلام و مقدسات آن، و لحن تحریک‌کننده توانسته به شهرت برسد، با مقایسه کشته‌شدگان و بازماندگان این حادثه با آشپزی ایتالیایی سبب آزردگی مردم این کشور شد و به همین دلیل شکایت از این نشریه در ایتالیا در دستور کار قرار گرفت.

ماریو چیکتی، از وکلای شورای شهر «اماتریس» که در این زلزله آسیب زیادی دید، در این باره گفت: بسیار بی‌ادبانه، خوفناک و غیرقابل تصور است که قربانیان یک فاجعه طبیعی مورد توهین قرار گیرند.

حدود 300 نفر در نواحی کوهستانی مرکز ایتالیا بر اثر این زلزله کشته شدند که 230 نفر از آن‌ها اهل اماتریس بودند. عدم رعایت اصول فنی برای ساخت و ساز عامل خرابی‌های زیاد و تلفات این زلزله اعلام شد.

پس از اینکه ایتالیایی‌ها به کاریکاتور روی جلد نشریه شارلی ابدو اعتراض کردند، این نشریه در شماره بعدی خود کاریکاتور دیگری با این عنوان چاپ کرد: ایتالیایی‌ها .... شارلی ابدو خانه‌های شما را نمی‌سازد، مافیا می‌سازد.

این نشریه به بهانه آزادی بیان با اهانت به مقدسات و مسائل مهم مردم در سراسر جهان، اغتشاشات زیادی به وجود آورده است.

توهین به انبیای الهی از جمله حضرت محمد(ص) و حضرت عیسی(ع) از جمله اقدامات این نشریه است.

نشریه شارلی ابدو چندی پیش از سوی یک گروه تروریستی منسوب به داعش هدف حمله قرار گرفت و عده‌ای از کارکنان آن کشته شدند.

captcha