اهانت «شارلی ابدو» به اسلام نتیجه اقدامات نادرست تروریست‌ها است
کد خبر: 3524887
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
استاد الازهر:

اهانت «شارلی ابدو» به اسلام نتیجه اقدامات نادرست تروریست‌ها است

گروه بین‌الملل: شیخ «احمد کریمه» با تأکید بر این که توهین نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به مسلمانان، هیچ تأثیری بر چهره اسلام ندارد، گفت: اقدام موهن این نشریه فرانسوی نتیجه اقدامات نادرست تروریست‌هایی است که خود را به دروغ به اسلام منتسب می‌کنند.

اهانت مجله شارلی ابدو به مسلمانان بر چهره اسلام تاثیری ندارد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، احمد کریمه، استاد فقه تطبیقی و شریعت اسلامی دانشگاه الازهر مصر بیان کرد: حمله نشریه «شارلی ابدو» علیه مسلمانان در نتیجه اعمال نادرستی است که تروریست‌ها به نام اسلام و مسلمان انجام می‌دهند و ادعا می‌کنند که نماینده اسلام هستند و در حقیقت تروریست‌ها با ارتکاب این اقدامات نادرست چهره دین مبین اسلام را تخریب می‌کنند.
وی افزود: تفاوتی بزرگی میان نورانیت، مصداقیت، اهداف والا و اصول قانون‌گذاری دین اسلام با برخی رفتارهای منسوب به پیروان آن وجود دارد.
این استاد دانشگاه الازهر با تأکید بر این که تلاش‌های مخرب برای اهانت به اسلام در جریان است، تصریح کرد: درک و فهم و رفتارهای انسان خود حق و باطل و درست و نادرست است و واقعیت چیزی را که اعتقاد دارد، منعکس نمی‌کند.
احمد کریمه بیان کرد: اقدامات تروریست‌ها باعث شده که رسانه‌های خارجی هر از چندگاهی مسلمانان را مورد حمله قرار دهند، این در حالی است که اهانت‌های مکرر نشریه فکاهی «شارلی ابدو» فرانسه به اسلام و مسلمانان، تأثیری بر چهره اسلام نخواهد داشت.
لازم به ذکر است، جلد شماره اخیر نشریه فکاهی شارلی ابدو که مسلمانان را به تمسخر گرفته بود، خشم بسیاری از مسلمانان جهان را برانگیخت، به ویژه این که این توهین پس از تصمیم‌های مکرر مقامات فرانسه مبنی بر منع پوشیدن لباس شنای اسلامی(بورکینی) در سواحل فرانسه رخ داد.
captcha