برپایی جلسات ختم قرآن در شب عاشورا
کد خبر: 3530622
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
قره‌شیخلو تأکید کرد:

برپایی جلسات ختم قرآن در شب عاشورا

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان دارالقرآن در افتتاحیه مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) گفت: چه بهتر است که در شب عاشورا و در کنار برپایی مراسم سوگواری، هیئات مذهبی به برپایی جلسات ختم قرآن به یاد قرآن‌خوانی امام حسین(ع) و یارانش اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌الملی قرآن(ایکنا)، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در آئین افتتاحیه دهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) ویژه بانوان که صبح امروز 27 شهریورماه در مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر برپا شد، طی سخنانی گفت: این مسابقات از جنس مردمی است و برای برپایی این مسابقات، هیچ بودجه دولتی دریافت نمی‌شود.

وی ادامه داد: این مسابقه از بزرگترین و مفصل‌ترین رقابت‌های قرآنی است که با حمایت بخش مردمی برگزار می‌شود، اگر می‌خواهیم فعالیت‌های قرآنی در کشور به سروسامان خوبی برسد راهی نداریم، جز اینکه خود مردم که دارای توانایی و تمکن مالی هستند برای توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآنی در کشور تلاش کنند.

قره‌شیخلو با اشاره به اینکه 10 سال از برپایی این مسابقه در کشور می‌گذرد اظهار کرد: در این دوره از مسابقات بیش از پنج هزار نفر در بخش بانوان شرکت کرده‌اند که اگر مشغله مردمی نبود تعداد بیشتری در این مسابقات در بخش بانوان حضور پیدا می‌کردند که این حکایت از تعداد بالای بانوان قرآنی دارد.

رئیس سازمان دارالقرآن بیان کرد: نمونه‌هایی از این امور باید در طول سال در کشور و به طور فراوان انجام شود، فعالیت‌های خوبی از جنس مردمی در کشور برپا می‌شود، اما جای اینگونه برنامه‌ها خالی است.

این قاری بین‌المللی با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن ماه محرم الحرام هستیم بیان کرد: نزدیک به صد هزار هیئت مذهبی طی ایام محرم در کشور فعال است که جای برنامه‌های قرآنی در این هیئات خالی است که اگر یکی از موضوعات و برنامه‌های این هیئات به بحث قرآن اختصاص پیدا کند آن هنگام است که نزدیک به صد هزار مرکز قرآنی در کشور خواهیم داشت.

وی افزود: چه بهتر است که در شب عاشورا و در کنار برپایی مراسم سوگواری و مصائب حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، هیئت‌های مذهبی اقدام به برپایی جلسات ختم قرآن به یاد قرآن‌خوانی امام حسین(ع) و یارانش داشته باشند.

رئیس سازمان دارالقرآن ادامه داد: ان شاء الله برپایی اینگونه فعالیت‌ها به ارتقا فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور کمک کند و امیدواریم این امر، الگویی شود برای دیگر افرادی که تمکن مالی دارند تا در موضوع قرآن ورود پیدا کنند.

قره‌شیخلو گفت: برپایی مسابقات قرآن، بخشی از توسعه فرهنگ قرآنی در سطح کشور است در کنار آن باید به برپایی جلساتی در زمینه گسترش مفاهیم و تفسیر قرآن و فضاسازی قرآنی ... توجه شود تا مقدمه‌ای برای انس بیشتر با مفاهیم قرآن و عمل کردن به دستورات قرآن در زندگی مهیا شود.

رئیس سازمان دارالقرآن عنوان کرد: امیدواریم که زندگی و عملکرد قرآنی داشته باشیم؛ چرا که در قیامت به عمل قرآنی نمره داده می‌شود.

این مسابقات قرآنی با حضور بیش از ۵۲۰۰ نفر در بخش بانوان و در هفت رشته حفظ کل، حفظ بیست جزء، حفظ ۱۰ جزء ، حفظ پنج جزء، حفظ دو جزء، قرائت و ترتیل‌خوانی قرآن کریم در دو مقطع سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال، طی یک هفته در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در تهران، بهارستان، چهارراه سرچشمه، یادمان شهدای هفتم تیر برگزار می‌شود.

captcha