راه‌اندازی سامانه مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)
کد خبر: 3530958
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
انصاری خبر داد:

راه‌اندازی سامانه مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل دارالقرآن امام علی(ع) گفت: با همکاری سازمان دارالقرآن‌ الکریم، سامانه مجازی مسابقات قرآن را در کنار مسابقات حضوری راه‌اندازی خواهیم کرد.

محمد انصاری
محمد انصاری، مدیرعامل دارالقرآن امام علی(ع) و علامه طباطبایی قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به جزئیات برپایی دهمین دوره این رقابت‌ها ویژه بانوان که در مجتمع سرچشمه تهران در حال برگزاری است، گفت: فعالیت این دارالقرآن از سال 1342 با برگزاری کلاس‌های متعدد قرآنی و دوره‌های آموزشی همراه با فعالیت‌های انقلابی که در آن موقع حضرت امام خمینی(ره) داشته‌اند، شروع شده است.
وی ادامه داد: به دلیل نیاز جامعه و اهتمام بیشتر به قرآن از سال 1386 اقدام به برپایی این مسابقات به صورت استانی و کشوری کردیم. البته تا حدود پنج سال گذشته، منتخبان استانی به مرحله کشوری این مسابقه راه پیدا می‌کردند، اما به دلیل راهیابی مدام منتخبان استانی و افرادی مشخص به مسابقات، فرصت حضور برای سایر قرآنیان در مسابقات پیدا نمی‌شد و فرصتی برای بروز و ظهور استعداد نداشتند، لذا برنامه‌ریزی کردیم و طی فراخوان عمومی از قراء و حافظان که تمایل حضور در این مسابقات داشتند، دعوت به عمل آمد.
انصاری با اشاره به اینکه حتی طی فرم نظرسنجی که در دوره‌های گذشته میان متسابقان توزیع شد، این شیوه اجرایی را خواستار بودند، عنوان کرد: در دهمین دوره این مسابقات که در بخش بانوان در حال برپایی است، شاهد حضور پنج هزار و 200 نفر از سراسر کشور هستیم.
مدیر دارالقرآن امام علی(ع) بیان کرد: این مسابقات در رشته‌های مختلف حفظ کل، حفظ اجزاء 20، 10، 5، 2 و قرائت تحقیق و ترتیل قرآن و در دو مقطع سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برپا می‌شود.
وی با اشاره به اهدای جوایز عمومی به متسابقانی که حد نصاب 85 به بالا را کسب کنند، علاوه بر اهدای هدایا به منتخبان اول تا پنجم، تصریح کرد: این دارالقرآن در نظر دارد که با حمایت سازمان دارالقرآن‌، سامانه مسابقات مجازی راه‌اندازی کند تا زمینه حضور برای تمام قرآنیان علاقه‌مند از سراسر کشور فراهم شود.
انصاری عنوان کرد: همچنین در این سامانه هوشمند، برپایی کلاس‌های آموزش قرآن به صورت غیرحضوری و مجازی در نظر گرفته می‌شود که ان‌شاءالله از این طریق، فرهنگ قرآنی در جامعه ترویج شود تا به امید خداوند، کشورمان به آن جایگاه قرآنی به عنوان کشور اسلامی برسد.
وی در ادامه درباره تغییر زمان مسابقات بیان کرد: زمان برپایی بخش بانوان را در روزهای پایانی ایام تابستان در نظر گرفتیم؛ چون بانوان در زمان بازگشایی مدارس، درگیر فرزندانشان و یا سایر امور زندگیشان هستند.
انصاری همچنین از تغییر زمان برپایی دهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش آقایان نیز خبر داد و گفت: زمان دقیق برپایی این مسابقات نیز متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.
یادآور می‌شود، دهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان همزمان با میلاد امام هادی(ع) از 27 شهریورماه تا دوم مهرماه در هفت رشته حفظ کل، حفظ بیست جزء، حفظ ۱۰ جزء ، حفظ پنج جزء، حفظ دو جزء، قرائت و ترتیل‌خوانی قرآن کریم در دو مقطع در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در تهران، بهارستان، چهارراه سرچشمه، یادمان شهدای هفتم تیر در حال برگزاری است.
captcha