مسابقات دارالقرآن‌امام علی‌(ع) نمونه‌ای از توانمندی بخش مردمی است
کد خبر: 3531202
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
قره‌شیخلو:

مسابقات دارالقرآن‌امام علی‌(ع) نمونه‌ای از توانمندی بخش مردمی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: بخش مردمی در برپایی مسابقات قرآن می‌تواند مؤثر باشد، برگزاری مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) نمونه‌ای از ظرفیت است.


دوشنبه///مسابقات دارالقرآن‌امام علی‌(ع)؛ نمونه‌ای از توانمندی بخش مردمی/ متمکنین سهم خود را نسبت به قرآن ادا کنند

مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به این سؤال که حضور مردمی و افرادی که تمکن مالی دارند چه میزان در گسترش فرهنگ قرآنی در کشور مؤثر است، گفت: یکی از ابزارهایی که می‌تواند موجب تشویق جوانان و نوجوانان به این عرصه شود مهیا کردن این زمینه‌ها است تا بتوانند توانمندی‌هایشان را به عرصه ظهور و بروز برسانند.
وی ادامه داد: هر اندازه این مسابقات در کشور از لحاظ کمیت بیشتر شود که در عین آن نیز به ارتقای کیفیت آنها نیز توجه شود، نقش مثمر ثمری در توسعه فرهنگ قرآنی در کشور خواهند داشت. هر اندازه این فضاها برای جوانان که در عرصه‌های قرآنی کار کرده‌اند و یا قاری قرآن شده‌اند و یا موفق به حفظ کل شده‌اند، فراهم شود، در تشویق آنها می‌تواند مؤثر باشد.
قره‌شیخلو با اشاره به اینکه مسابقات قرآن در کشور زیاد نیست علی‌رغم اینکه برخی مدعی هستند که مسابقات قرآن زیادی در کشور در حال انجام است، عنوان کرد: معتقدم که آمار مسابقه قرآن در کشور زیاد نیست مثلا در بخش دولتی دستگاه‌ها تنها برای پرسنل مسابقاتی را دارند که آن هم محدود به کارمندان خودشان است. اما مسابقه‌ قرآنی که برای عموم مردم باشد به گونه‌ای که افرادی که در عرصه قرآنی قدم نهاده‌اند احساس کنند که زمینه‌ای برای عرضه توانمندی‌هاست، کم است.
این قاری بین‌المللی کشورمان ادامه داد: بخش مردمی در برپایی مسابقات قرآن می‌تواند مؤثر باشد طوری که برگزاری مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) نمونه‌ای از ظرفیت توانمندی بخش مردمی و مؤسسه‌ای قرآنی است که با سرمایه‌گذاری این مسابقه را برپا کرده است.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم بیان کرد: امیدواریم افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند سهم خودشان را نسبت به قرآن برای توسعه فرهنگ قرآنی ادا کنند. البته توسعه فرهنگ قرآنی تنها به برپایی مسابقه قرآن محدود نمی‌شود. خیلی‌ها می‌توانند در بخش‌های آموزشی، مفاهیم، چاپ و انتشارات قرآنی سرمایه‌گذاری کنند.
وی با تأکید بر اینکه در تمام حوزه‌های قرآنی نیازمند کمک مردم هستیم، تصریح کرد: امیدواریم با حمایت بخش مردمی شاهد رونق فعالیت‌های قرآنی باشیم.
یادآور می‌شود، دهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان همزمان با میلاد امام هادی(ع) از 27 شهریورماه تا دوم مهرماه در هفت رشته حفظ کل، حفظ بیست جزء، حفظ ۱۰ جزء ، حفظ پنج جزء، حفظ دو جزء، قرائت و ترتیل‌خوانی قرآن کریم در دو مقطع در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در تهران، بهارستان، چهارراه سرچشمه، یادمان شهدای هفتم تیر در حال برگزاری است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۳۱ - ۰۹:۳۲
0
0
برگزاری مسابقات قرآن اگر با برنامه ریزی صورت گیرد نتیجه خوبی خواهد داشت
captcha