انتشار پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به دهمین مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)
کد خبر: 3532305
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸

انتشار پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به دهمین مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)

گروه فعالیت‌های قرآنی: آیین اختتامیه بخش بانوان دهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) با پیام آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی همراه بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان عصر امروز، جمعه، دوم مهرماه با پیام مرجع عالی‌قدر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و معرفی نفرات برتر پایان یافت. پیام این مرجع عالیقدر توسط مرتضی نجفی قدسی، مدیر دارالقرآن امام علی(ع) قرائت شد. در متن این پیام آمده است؛
«بسم الله الرحمن الرحیم
تشکیل این جلسه باشکوه و قرآنی را به همه شما عزیزان و همه دست اندرکاران صمیمانه تبریک می‌گویم و یقین دارم از جلساتی که خداوند متعال آن را دوست دارد و سبب خشنودی خاطر ولی عصر(ارواحنا فداه) می‌باشد، همین است و هر کار قرآنی، دارای همین ویژگی‌هاست؛ مخصوصاً کاری با وسعت برنامه این جلسه باشکوه که خواهران قرآنی از سراسر کشور در آن جمع هستند.
می‌دانیم بزرگترین معجزه پیامبر اسلام(ص) قرآن است و مهمترین سند حقانیت اسلام و برترین برنامه زندگی سعادت‌بخش انسان‌ها می‌باشد.
پیغمبر اکرم(ص) در گفتار حکیمانه‌اش می‌فرماید: «علیکم بالقرآن فاتخذوه اماماً و قائداً؛ بر شما باد که چنگ به دامان قرآن بزنید و آن را پیشوا و رهبر خود قرار دهید».
امیرمؤمنان علی(ع) در یک کلام پرمعنا می‌فرماید: «ان الله سبحانه تجلی لهم فی کتابه من غیر ان یکونوا رأوه بما أراهم من قدرته؛ خداوند در قرآن مجید از طریق نشان دادن قدرتش تجلی فرموده، بی آن که مردم او را ببینند».
قدرت‌نمایی خداوند در قرآن، آن چنان است که هر زمان درباره آن دانشمندان غور و مطالعه کنند، به حقایق بیشتری می‌رسند. گذشت زمان هرگز آن را کهنه نمی‌کند و تلاوت آن همیشه لذت بخش و مطالعه و دقت در آن همیشه پرفایده و نورانی است.
قرآن، شجره طیبه‌ای است که ریشه‌های آن در اعماق جهان اسلام فرو رفته و شاخه‌های آن بر فراز آسمان‌هاست. تمام جهان بشریت می‌توانند در سایه آن شجره طیبه قرار گیرند و از میوه‌های آن هر زمان بهره‌مند شوند.
حفظ قرآن، دل و جان را نورانی می‌کند و تلاوت آن به انسان، نور و صفا می‌بخشد و آهنگ ترتیل آن روح را در آسمان معنویت به پرواز در می‌آورد و شادی می‌آفریند.
بسیار خوشوقتیم که در پرتو نظام جمهوری اسلامی، قرآن در جامعه ما رونق بسیار بیشتری گرفته و در هر گوشه حافظان و قاریان توانا، مخصوصا در میان خواهران عزیز به چشم می‌خورد.
حضور قرآن در جامعه نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده ولی هنوز تا رسیدن به حد لازم راه بسیاری در پیش داریم.
اما نباید فراموش کرد که قرآن مجید قبل از همه این‌ها برنامه عمل است. امیرمؤمنان(ع) در آخرین وصایای خود فرمود: «الله الله فی القرآن لایسبقنکم بالعمل به غیرکم؛ مسلمانان! خدا را، خدا را، درباره قرآن به شما می‌گویم، مبادا، دیگران با عمل به قرآن، بر شما پیشی گیرند و شما تنها به ظاهر قرآن مشغول باشید».
امیدوارم تمام شما خواهران عزیز، این کلام امیرمؤمنان را آویزه گوش کنید و هر روز برنامه عملی خود را از قرآن بگیرید.
بحمدالله به وسیله بانی خیر، جوائز خوبی برای حافظان و قاریان و ترتیل‌خوانان در نظر گرفته شده ولی بالاتر از این جایزه‌ها، جوایز الهی است که در دنیا برکت به زندگی شما می‌بخشد و در قیامت به حاملان قرآن گفته می‌شود: «بخوانید و به درجات بالاتر و بالاتر عروج کنید». خداوند این توفیق را برای همه شما عزیزان مستدام بدارد.
باز هم از همه شما عزیزان و از دست اندرکاران به خاطر تشکیل این جلسات نورانی تشکر می‌کنم.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته».
یادآور می‌شود، بخش بانوان دهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی در دو مقطع سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال در هفت رشته حفظ کل و حفظ در اجزاء ۲۰، ۱۰، ۵ و ۲ قرآن، همچنین قرائت و ترتیل‌خوانی در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در تهران، بهارستان، چهارراه سرچشمه، یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد.
captcha