ممنوعیت ورود مبلغان دینی به راولپندی
کد خبر: 3536530
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶

ممنوعیت ورود مبلغان دینی به راولپندی

گروه بین‌الملل: مسئولان محلی راولپندی ورود 35 نفر از مبلغان دینی به این شهر پاکستان را ممنوع اعلام کردند.

ممنوعیت ورود مبلغان دینی به راولپندی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «دان» چاپ پاکستان، مبلغانی که ورود آنان به راولپندی ممنوع اعلام شده است، شامل 18 نفر از علمای دیوبندی(از فرقه‌های صوفی اهل تسنن)، 2 نفر از فرقه بریلوی(فرقه‌ای از شاخه‌های سنی صوفی) و 15 نفر از علمای شیعه هستند.
این تصمیم بعد از شرکت چند نفر در مراسم بازگشایی حوزه علمیه «تعلیم القرآن» راولپندی اتخاذ شد. این حوزه در محرم سال 2013 میلادی هنگام شورش فرقه‌ای در آتش سوخت و با همکاری دولت پاکستان بازسازی شد.
مولانا احمد لدهیانوی، مولانا اورنگذیب فاروقی و مولانا عبدالرحمان شاکر از شرکت‌کنندگان در مراسم افتتاحیه حوزه علمیه تعلیم القرآن بودند.
طلعت گوندل، مسئول بخش پلیس شهر راولپندی در گفت‌و‌گو با روزنامه دان اظهار کرد: افرادی که ورود آنان به راولپندی ممنوع شده است، از شخصیت‌های مذهبی هستند و برای جلوگیری از شورشی مشابه شورش مذهبی سال 2013 و ایجاد امنیت این اقدام صورت گرفته است.
وی افزود: در مسیرهای عزاداری هیچ‌گونه تغییری ایجاد نشده است و افرادی که مجوز برپایی مجلس عزا ندارند، نمی‌توانند مراسم عزاداری برگزار کنند.  
حوزه علمیه تعلیم القرآن در مرکز شهر راولپندی و در مسیر دسته‌های عزاداری امام حسین(ع) واقع شده و متعلق به دیوبندی‌های تندرو است که نسبت به عزاداری شیعیان به ویژه شعارهای عزاداران علیه یزید واکنش نشان می‌دهند و همین مسئله باعث درگیری آنها با شیعیان در سال 2013 شد.
در نتیجه این درگیری چند نفر کشته و حوزه به آتش کشیده شد. این حوزه با حمایت مسئولان محلی بازسازی شد.

captcha