نمایشگاه تذهیب هنرمندان ایرانی در راولپندی+عکس
کد خبر: 3691002
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
با حضور نماینده مجلس پاکستان افتتاح شد؛

نمایشگاه تذهیب هنرمندان ایرانی در راولپندی+عکس

گروه بین‌الملل: نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب برگرفته از آثار دو تن از هنرمندان ایران به همت خانه فرهنگ كشورمان در راولپندی برپا شد.

نمایشگاه تذهیب هنرمندان ایرانی در راولپندی+عکسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ به مناسبت سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آیین افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب با حضور خانم طاهره اورنگذیب، نماینده مجلس ملی پاکستان، شهاب‌الدین دارایی، رایزن فرهنگی ایران در اسلام‌آباد، علی آقانوری، مسئول خانه فرهنگ ایران در راولپندی، راجا محمد حنیف، نماینده مجلس ایالت پنجاب، رشید بت، خوشنویس برجسته پاکستان، وقار احمد، مدیر شورای هنری راولپندی، حسینعلی اسفندیار، استاد خوشنویس و خانم آتنا سفندیار، هنرمند تذهیب‌کار در شورای هنری شهر راولپندی برگزار شد.

علی آقانوری، مسئول خانه فرهنگ ایران در راولپندی با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار كرد: ملت ایران پس از سرنگونی رژیم فاسد شاهنشاهی و برپایی نظام جمهوری اسلامی، مسیر پیشرفت و ترقی را علی‌رغم توطئه‌های استکبار جهانی در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری طی کرده و کماکان در این مسیر پیش می‌رود.

وی افزود: همچنین در حوزه‌های مختلف هنری، هنرمندان ایرانی آثار بسیار ارزشمندی را خلق کرده‌اند و امروز نیز شاهد نمایشگاهی از آثار دو تن از هنرمندان ایران در حوزه خوشنویسی و تذهیب هستیم.

آقانوری تأكید كرد: این نمایشگاه گوشه‌ای از فرهنگ غنی ایران بوده و برپایی آن نشانگر دوستی عمیق میان دو ملت ایران و پاکستان است.

وی همچنین بیان كرد: اینگونه مناسبت‌ها و توسعه فعالیت‌ها در حوزه فرهنگی می‌تواند موجب نزدیکی هر چه بیشتر دو ملت ایران و پاکستان شود.

در ادامه، وقار احمد، مدیر شورای هنری شهر راولپندی طی سخنانی با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از خانه فرهنگ ایران برای برگزاری این نمایشگاه ارزشمند تشكر كرد و برگزاری نمایشگاه را در شورای هنری راولپندی یک افتخار بزرگ دانست.

سخنران بعدی مراسم، حسینعلی اسفندیار بود كه به تشریح هنر خوشنویسی پرداخت و توسعه برنامه‌ها و برگزاری نمایشگاه‌های هنری بین دو کشور را خواستار شد.

همچنین راجا محمد حنیف، عضو پارلمان ایالتی پنجاب با بیان سخنانی در این مراسم، ایران را كشوری با فرهنگ و تاریخ كهن دانست و گفت: دوستی ایران و پاکستان روز به روز مستحکم‌تر می‌‌شود.

در ادامه شهاب‌الدین دارایی، رایزن فرهنگی ایران در اسلام‌آباد ضمن تشریح نقش و جایگاه رهبری امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امسال مصادف است با هفتادمین سال روابط ایران و پاکستان که با توجه به مشترکات زیادی که بین دو کشور وجود دارد، امیدواریم این روابط گسترش یابد.

در بخش پایانی مراسم، طاهره اورنگذیب، نماینده مجلس ملی پاکستان بیان كرد: مردم ایران، هنرمند هستند و قدر هنر و هنرمندان را می‌دانند و خوشبختانه روابط دوستی میان دو کشور برادر و همسایه ایران و پاکستان علیرغم توطئه دشمنان روز به روز در حال گسترش است/.

نمایشگاه تذهیب هنرمندان ایرانی در راولپندی+عکس

نمایشگاه تذهیب هنرمندان ایرانی در راولپندی+عکس

captcha