اعلام نتایج فراخوان گروه‌های تواشیح تا پایان اسفند
کد خبر: 3562486
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷

اعلام نتایج فراخوان گروه‌های تواشیح تا پایان اسفند

گروه مسابقات: سرپرست معاونت مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، زمان اعلام نتایج فراخوان گروه‌های تواشیح جهت اجرا در سالن مسابقات بین‌المللی قرآن ایران را پایان اسفندماه اعلام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مقنی، سرپرست معاونت مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه نزدیک‌ترین مسابقات بین‌المللی که باید نمایندگان ایران در آن حضور داشته باشند، مسابقات کویت است، گفت: این مسابقات، فروردین‌ماه سال آینده برگزار می‌شود که البته نماینده ایران از سهمیه سال قبل انتخاب شده است.
وی در ادامه در مورد اعلام فراخوان گروه‌های تواشیح جهت اجرا در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، افزود: 15 اسفند، آخرین مهلت ارسال آثار است و تلاش خواهد شد تا روز 25 اسفندماه نیز ارزیابی‌ها صورت بگیرد.
سرپرست معاونت مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در مورد اینکه چه تعداد گروهی در این مسابقات به اجرای برنامه می‌پردازند، تصریح کرد: مسابقات طی هفت روز برگزار می‌شود، ضمن آن که نوبت صبح که مرحله مقدماتی است از این دوره، جنبه رسانه‌ای دارد، بنابر این در هر دو نوبت نیاز به اجرای برنامه جانبی است، همچنین برای مسابقات طلاب، بانوان و ... نیز نیاز به اجرای گروه‌های تواشیح هست. در حال حاضر مشغول نگارش برنامه‌ها هستیم تا مشخص شود که دقیقاً به چند گروه تواشیح، قاری افتخاری و ... نیاز داریم.
مقنی همچنین در مورد مکان برگزاری مسابقات بین المللی قرآن دانش‌آموزان، اظهار کرد: تاکنون تصمیم قطعی در این زمینه اتخاذ نشده است، جلساتی با آموزش و پرورش برگزار شده است، بازدیدهایی باید صورت می گرفت و بعد تصمیم‌گیری می‌شد که تاکنون این امر صورت نگرفته است، با توجه به اینکه این مسابقات شرایط و اقتضائات خاص خودش را دارد، باید همه این شرایط مدنظر قرار گیرد. ضمن اینکه آموزش و پرورش باید مکان را اعلام کند. نهایتاً تا پایان هفته باید این مکان معرفی شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد حضور نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور سودان، گفت: کسب رتبه نهم در مسابقات سودان که برخی ملاحظات در کشورهای عربی وجود دارد، رتبه چندان بدی نیست. ضمن اینکه هدف ایران از اعزام به کشورهای دیگر، اعزام سفیر جمهوری اسلامی است و نه چیز دیگر، اثرگذاری حنانه خلفی در مسابقات امارات برای ما کمتر از کسب چندین رتبه برتر نیست.
سرپرست معاونت مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان در پاسخ به این سوال که آیا مرکز قصد ارزیابی اجرای نماینده ایران در مسابقات سودان و مقایسه آن را دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: وظیفه مرکز امور قرآنی این است که از نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات پشتیبانی کند،‌ با توجه به اینکه تنها هدف ما کسب رتبه نیست و اهداف مهم دیگری نیز وجود دارد، همیشه این پشتیبانی وجود داشته است. با توجه به اینکه در پایان سال قرار است از تیم ملی قرآن جمهوری اسلامی ایران تجلیل شود، در آنجا از نماینده ایران در مسابقات سودان نیز تجلیل به عمل می‌آید.
captcha