کلیسای بلاروس بازسازی می‌شود
کد خبر: 3575905
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶

کلیسای بلاروس بازسازی می‌شود

گروه بین‌الملل: معاون رئیس بنیاد فرهنگ بلاروس از جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای بازسازی کلیسای «برناردینتس‌ها» در شهر «بوداسلاو» این کشور خبر داد.

کلیسای بلاروس بازسازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بلاروس، «تادئوش استروژتسیکی»، معاون رئیس بنیاد فرهنگ بلاروس در یک کنفرانس مطبوعاتی از ادامه جمع‌آوری کمک‌های مالی برای بازسازی کلیسای «برناردینتس‌ها» در «بوداسلاو» خبر داد.
«تادئوش استروژتسیکی» افزود: مردم بلاروس نقش بسیار مهمی در حفظ آثار و ارزش‌های تاریخی ـ فرهنگی این کشور دارند.
کمپین جمهوری بلاروس برای جمع‌آوری بودجه مورد نیاز به منظور مرمت و بازسازی کلیسای بوداسلاو در منطقه «میادل» به عنوان مهم‌ترین اثر تاریخی و معماری ملی این کشور در سال 2015 درخواست کمک کرده بود.
نیاز فوری برای بررسی و بازسازی محراب چوبی باستانی این کلیسا مربوط به دوره «باروک»* همراه با مجسمه‌های قدیسین که در سال‌های 1643 تا 1651 میلادی ساخته شده‌اند، اعلام شده است.
این آثار نه تنها برای بلاروس بلکه برای کشورهایی همچون لهستان و لیتوانی نیز حائز اهمیت است.
تا به امروز برای بازسازی این کلیسا حدود شش هزار روبل(واحد پول بلاروس) جمع‌آوری شده و هنوز مبلغ مورد نیاز برای شروع کار اعلام نشده است.
*باروک روشی است در هنرهای معماری، نقاشی، موسیقی و مجسمه‌سازی که از اواخر سده ۱۶ در ایتالیا آغاز شد و تا اواخر سده ۱۸ در اروپا رواج داشت و سپس در آمریکای مرکزی و جنوبی مورد توجه قرار گرفت.  

captcha