روضه‌های هفتگی در خانه‌ها کم‌رنگ شده است/ ضرورت اهتمام به حدیث کساء
کد خبر: 3579944
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد:

روضه‌های هفتگی در خانه‌ها کم‌رنگ شده است/ ضرورت اهتمام به حدیث کساء

کانون خبرنگاران نبأ: یکی از وعاظ گفت: روایت و آیات فراوانی در راستای معرفی و شأن و منزلت حضرت زهرا(س) آمده است؛ علامه امینی در همین راستا می‌فرماید: همه را بگذارید کنار همان حدیث کساء حضرت را کفایت می‌کند؛ پریشانی‌هایی که در جامعه مشاهده می‌شود از کم‌رنگ شدن روضه‌های هفتگی در خانه‌ها است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، شامگاه چهارشنبه 11 اسفند ماه همزمان با شب شهادت حضرت صدیقه طاهره زهرای مرضیه(س) مراسم سوگواری در حسینیه بیت‌الله الرقیه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین هاشمی‌نژاد، خطیب سرشناس تهران و کارشناس حوزوی آغاز شد.

این خطیب تهران گفت: آیات و روایات فروانی در شأن و منزلت حضرت زهرا(س) آمده است از جمله از آن می‌توان به سوره کوثر اشاره کرد؛ کوثر فاطمه است.
وی با اشاره به آیه 35 سوره نور «اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ » گفت: المشکاة و هو فاطمه(مشکات فاطمه است) در همین راستا علامه امینی(اعلی اﷲ مقامه) می‌فرماید: «همه آیات و روایاتی که در شأن و منزلت حضرت زهرا(س) آمده  را کنار بگذارید همان حدیث کساء او را کفایت می‌کند.»
خطیب سرشناس تهران اضافه کرد: خدا وقتی خواست افراد کساء را معرفی کند محور معرفی‌اش را حضرت فاطمه (س) قرار داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه حدیث شریف کساء آثار زیادی دارد و معتبر و مستند است تاکید کرد: حدیث شریف کساء را در خانه‌هایتان زیاد بخوانید‌.
خطیب سرشناس تهران خاطرنشان کرد: پریشانی‌هایی که در جامعه رخ داده است به علت کم‌رنگ شدن روضه‌های هفتگی در خانه‌ها است.
وی با اشاره به اینکه تشعشعات حضرت زهرا(س) آن قدر زیاد است که دیدگان ما ناقص است گفت: در بهشت خورشید نیست اما اهل بهشت در  بهشت نوری را می‌بینند مانند نور خورشید می‌درخشد این نور حضرت زهرا(س) است.
استاد اخلاق حوزه گفت: خدا در قیامت خطاب به حضرت زهرا(س) می‌فرماید: هرکس در دلش محبت تو و یا محبت یکی از فرزندان تو را داشته باشد دستش را بگیر و داخل بهشتش کن.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین هاشمی‌نژاد در پایان خطاب به جوانان گفت: جوانانی که در مجالس حضرت زهرا(س) شرکت کردند و اشک ریختن مواظب باشند با آن چشم دیگر به نامحرم نگاه نکنند و مسیر اشتباه را طی نکنند.
علیرضا برومند


captcha