جمعیت «من أحیاها»؛ مشوق اهدای عضو در لبنان
کد خبر: 3586647
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

جمعیت «من أحیاها»؛ مشوق اهدای عضو در لبنان

گروه بین‌الملل: جمعیت «من أحیاها» وابسته به حزب الله لبنان تشکلی مردمی، ارشادی و فرهنگ‌ساز در زمینه اهدای عضو بوده كه خدماتی را به صورت منطقه‌ای و داخلی به جامعه این کشور ارائه می‌دهد.

جمعیت «من احیاها»؛ مشوق اهدای عضو در لبنان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رایزنی فرهنگی ایران در لبنان در خبری به ایکنا اعلام کرد: جمعیت «من احیاها»(نامی برگرفته از آیه شریفه 32 سوره مبارکه مائده: ...مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا..: هركس كسى را جز به قصاص قتل يا [به كيفر] فسادى در زمين بكشد چنان است كه گويى همه مردم را كشته باشد و هركس كسى را زنده بدارد چنان است كه گويى تمام مردم را زنده داشته است..) چهارم اسفندماه 95 (22 فوریه 2017) فعالیت خود را به صورت رسمی طی مراسمی در دانشكده «رسول اعظم(ص)» وابسته به بيمارستانی به همين نام در حومه جنوبی بيروت با حضور شخصیت‌های علمی، سياسی، فرهنگی و دينی و نيز اصحاب رسانه آغاز کرد.
آمار رسمی شورای ملی پيوند اعضاء در لبنان نشان از آن دارد كه در پنج سال گذشته موارد پيوند كليه پنج برابر شده و پيوند كبد به يازده مورد و پيوند قلب نیز به پانزده مورد طی مدت پنج سال اخير افزايش يافته است.   
این جمعیت لبنانی در راستای جذب و ترغيب و تشويق افراد برای اهدای عضو خود پس از مرگ به شهروندان لبنانی نيازمند برای نجات آن‌ها و حمايت معنوی از اهدا‌كننده عضو و تشویق خانواده‌اش به قبول انجام عمليات برداشتن عضو فرد متوفی و اهدای آن به بيمار نيازمند تلاش می‌كند و فرهنگ اهدای عضو را بين مردم و مؤسسات رسمی و غير رسمی مرتبط ترويج می‌دهد.
اين جمعيت تازه‌تأسیس برای نشر فرهنگ اهدای عضو در جامعه لبنان از هيچ تلاشی دريغ نمی‌کند و به عنوان يكی از مراجع ملی در اين راستا مورد توجه تمام نيازمندان و نيز اهداء‌كنندگان اعضا به شمار می‌رود.
«من أحیاها» بر اساس اصول علمی و پزشكی و انجام آزمايش‌های مختلف كه از سوی مراكز پزشكی مربوطه به عمل می‌آيد اقدام به پيوند اعضا و يا قبول عضو اهدا كننده می‌کند.
اين تشکل مردمی نشست‌های مختلفی را به منظور تبلیغ نگاهی دينی و بشردوستانه به اين اقدام انسانی برگزار و از تمامی طبقات مختلف جامعه در اين نشست‌ها دعوت كرده است و به عنوان تنها سخنگوی رسمی در اين مورد خاص در داخل و خارج لبنان شناخته می‌شود.
تمام اطلاعات شخصی فرد اهداكننده به عنوان اسرار شخصی، نزد جمعيت من أحیاها محفوظ می‌ماند و این جمعیت تمام فعاليت‌های خود را براساس قوانين رسمی لبنان انجام می‌دهد.
«من أحیاها» همچنین با انجام فعاليت‌های اجتماعی و دعوت از رسانه‌های مختلف و چاپ نشريات در راستای ترويج فرهنگ اهدای عضو و اطلاع‌رسانی به مردم، تمام تلاش خود را به منظور گسترش اين عمل انسانی مبذول داشته است.
از جمله فعاليت‌های اين جمعيت برگزاری كارگاه‌های آموزشی تخصصی برای كسانی كه تمايل دارند در راستای نشر اين فرهنگ به اين جمعيت كمك كنند، همكاری با جمعيت‌ها و مؤسسه‌های رسمی فعال در اين زمينه و تعميم فرهنگ اهدای عضو در جامعه بوده و وضع اصولی ثابت برای بيماران و اهداكنندگان اعضا با هماهنگی كميته ملی اهدای عضو لبنان از ديگر وظايف اين تشکل فرهنگ‌ساز است.
captcha