سومین دوره مسابقات تلاوت اینترنتی در بحرین
کد خبر: 3618113
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶

سومین دوره مسابقات تلاوت اینترنتی در بحرین

گروه بین‌الملل: سومین دوره مسابقات بین‌المللی تلاوت اینترنتی در بحرین موسوم به «قاری جهانی» به همت اداره امور قرآنی وابسته به وزارت اوقاف و امور اسلامی این کشور برگزار می‌شود.

سومین دوره مسابقات بین‌المللی تلاوت اینترنتی در بحرین

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه الکترونیک اخبار الخلیج، «فرید بن‌یعقوب المفتاح»، معاون وزارت اوقاف و امور اسلامی بحرین در ارتباط با سومین مسابقات بین‌المللی تلاوت اینترنتی در این کشور گفت: این یک مسایقه بین‌المللی برای تلاوت قرآن است که هر فردی در هر کجای جهان که به اینترنت دسترسی داشته باشد، می‌تواند در آن شرکت کند.
وی افزود: شرکت‌کنندگان در مسابقه می‌توانند فیلم‌هایی از تلاوت خود را ضبط و ارسال کنند، سپس کمیته داوران به این تلاوت‌ها امتیاز داده و در پنج مرحله نفرات برتر انتخاب شده و در کشور بحرین از آنها تجلیل به عمل می‌آید.
مفتاح تصریح کرد: ثبت نام برای شرکت در سومین دوره مسابقات بین‌المللی تلاوت اینترنتی با هدف خدمت به قرآن کریم، تشویق همه گروه‌های سنی به تلاوت و ترتیل قرآن کریم و تقویت تلاش‌ها و اقدامات دولت در زمینه دولت الکترونیک از دهه دوم مرداد ماه سال 96 و رقابت‌ها از شهریورماه 
وی همچنین گفت: با توجه به تنوع امکانات قاریان و تلاش کمیته برگزاری برای ایجاد فرصت جهت افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقه، بخش قاری کوچک نیز برای کودکان زیر 17 سال تشکیل شده است.
معاون وزارت اوقاف و امور اسلامی بحرین در ادامه با اشاره به این که این مسابقه برای نخستین‌بار در جهان برگزار می‌شود، افزود: قاریانی که نمره احکام تجوید آن‌ها بیش از 95 درصد باشد و بیشترین رأی را از آن خود کنند، انتخاب شده و جایزه «منجم القراء» نیز به مؤسسه‌ای که نمایندگان آن در این دوره بیشترین امتیاز و بهترین تلاوت را داشته باشد، اعطا می‌شود.
گفتنی است، این مسابقه به شکل سالانه برگزار و شرکت در آن با وارد کردن اطلاعات شخصی آغاز می‌شود. بدین صورت که شرکت‌کننده وارد پایگاه اینترنتی مسابقه شده و پس از ثبت‌نام، فایل صوتی یا تصویری تلاوت خود را ارسال می‌کند. بعد از آن کمیته‌های داوری از داخل و خارج بحرین طی پنج مرحله تلاوت را قضاوت می‌کنند و در پایان پنج نفر برگزیده اعلام می‌شوند.
لقب «قاری جهانی» نیز پس از ارزیابی صوت ۵ قاری راه یافته به مرحله پنجم، به برترین آن‌ها تعلق می‌گیرد که این شخص پس از داوری نهایی از سوی هیئت داوران انتخاب و معرفی خواهد شد.
captcha