دیپلماسی قرآنی ایران با جهان مسیحیت در آفریقای جنوبی
کد خبر: 3629300
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
فلاحت‌پیشه تبیین کرد:

دیپلماسی قرآنی ایران با جهان مسیحیت در آفریقای جنوبی

گروه بین‌الملل: رایزن فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی گفت: فعالیت‌های قرآنی رایزنی در آفریقای جنوبی به قشر مسلمان محدود نمی‌شود و ما تلاش کرده‌ایم با جهان مسیحیت دیپلماسی قرآنی داشته باشیم.

در حال ادیت//دیپلماسی قرآنی ایران با جهان مسیحیت در آفریقای جنوبی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی فیلم ارتباط تصویری برنامه تلویزیونی «رصد» با شهروز فلاحت پیشه، رایزن فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی را منتشر کرد.
شهروز فلاحت‌پیشه در این فیلم با تشریح فعالیت‌های قرآنی رایزنی فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر مردم آفریقای جنوبی مسیحی هستند، تلاش کرده‌ایم مفاهیم قرآنی را صرفا متوجه طیف مسلمان نکنیم و بتوانیم گفتمانی را بر اساس منبع قرآنی و به اصطلاح دیپلماسی قرآنی با جهان مسیحیت داشته باشیم.
وی گفت: در این راستا در برخی از برنامه‌های کلیساها برای برقراری ارتباط با مسیحیان شرکت و کارگاه‌هایی را با هماهنگی این کلیساها برای ارائه نگاه ویژه قرآن نسبت به حضرت مریم(س) و حضرت مسیح(ع) برگزار می‌کنیم.
طیف متنوع مخاطبان و تنوع برنامه‌های قرآنی
فلاحت‌پیشه با اشاره به سلایق مختلف و تنوع مخاطبان در آفریقای جنوبی تصریح کرد: با توجه به طیف گسترده مخاطبان در این کشور، برنامه‌های قرآنی متنوعی را ارائه می‌دهیم؛ به عنوان نمونه در ماه رمضان، دعوت از قاریان، حافظان و گروه‌های تواشیح از جمهوری اسلامی ایران به منظور حضور در برنامه‌های قرآنی، تأثیر بسیار مثبتی بر تلطیف قلوب و نگاه جوامع مسلمان به کشورمان داشت.
رایزن فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی اظهار کرد:‌ ما برای قشرهای مختلف از جمله کودکان و نوجوانان، برنامه‌های مختلفی را اجرا و برگزار می‌کنیم.
وی همچنین بیان کرد: از آنجایی‌که گروه‌های کودک و نوجوان از مخاطبان بسیار پرطرفدار ما در جامعه آفریقای جنوبی هستند، برنامه‌های قرآنی متنوعی را برای آن‌ها در نظر داشته و اجرا می‌کنیم.
captcha