دوره تخصصی آموزش قرائت به سبک عراقی و مصری
کد خبر: 3631053
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

دوره تخصصی آموزش قرائت به سبک عراقی و مصری

گروه بین‌الملل: دوره تخصصی آموزش قرائت به سبک عراقی و مصری به همت آستان مقدس حضرت عباس(ع) در کربلای معلی در حال برگزاری است.

دوره تخصصی آموزش قرائت به سبک عراقی و مصری در کربلا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «alkafeel.net»، واحد تلاوت مؤسسه قرآن کریم وابسته به آستان مقدس حضرت عباس(ع)، اقدام به برگزاری دوره تخصصی «سید الماء» با هدف آموزش سبک مصری و عراقی تلاوت قرآن به قاریان کرده است.
این دوره تخصصی روزهای پنجشنبه هر هفته و با مشارکت بیش از 90 قرآن‌آموز در حرم مطهر حضرت عباس(ع) در کربلای معلی برگزار می‌شود.
در این دوره تخصصی، دروسی در زمینه احکام تلاوت، صوت و لحن عراقی و مقامات اصلی و فرعی قرائت و همچنین، شیوه ادای آیات قرآن ارائه می‌شود.
دوره تخصصی «سید الماء» در راستای سلسله دوره‌های آموزشی واحد تلاوت آستان عباسی و با هدف تربیت نسلی از قراء ممتاز و مسلط به قرائت برگزار می‌شود و «علاءالدین حمود» و «سید حیدر جلوخان الموسوی» از اساتید این دوره هستند.
لازم به ذکر است، سبک عراقی و مصری تلاوت قرآن کریم از شیوه‌های متمایز و استوار در تلاوت قرآن هستند که خشوع و اندوه از ویژگی‌های بارز این دو سبک به‌ شمار می‌آید.
همچنین، در روایات زیادی از جمله روایتی از امام صادق(ع) که می‌فرماید: «ان القرآن نزل بالحزن فاقروه بالحزن: قرآن با حزن نازل شده است، شما هم، آن را حزین قرائت کنید» بر تلاوت آیات وحی با خشوع و اندوه تأکید شده است.
captcha