افتتاح مرکز نگه‌داری نسخ خطی قرآنی در شارجه
کد خبر: 3639855
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹

افتتاح مرکز نگه‌داری نسخ خطی قرآنی در شارجه

گروه بین‌الملل: مرکز نگه‌داری نسخه‌های خطی نفیس و کمیاب قرآنی و اسلامی در دانشگاه «القاسمیه» شهر «شارجه» امارات راه‌اندازی شد.

افتتاح مرکز نگه‌داری نسخ خطی قرآنی در شارجه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری arabic.china.org.cn؛ مراسم افتتاحیه این مرکز روز پنجشنبه(16 شهریورماه) با حضور «شیخ سلطان بن محمد قاسمی»، حاکم شارجه برگزار شد.

در این مرکز، تعدادی از اسناد و نسخه‌های خطی نفیس اسلامی متعلق به قرن پنجم هجری که حاکم شارجه طی سفر به کشورهای مختلف جهان آن‌ها را گردآوری کرده است، نگه‌داری می‌شود.

در این مرکز همچنین، 4 مجموعه از نسخه‌‌های خطی اصیل و کمیاب اسلامی با موضوعات مختلف علوم فقهی، حدیث، تفسیر، زبان عربی، نجوم، ریاضیات، پزشکی و داروسازی نگه‌داری می‌شود و علاوه بر این، بخشی از این مرکز نیز به نگه‌داری نسخه‌های خطی کمیاب و نفیس قرآن کریم اختصاص دارد.

مرکز مذکور براساس معماری اسلامی، در دو طبقه و در مساحتی بالغ بر دو هزار و 800 متر مربع در دو طبقه بنا شده و دارای بخش‌های مختلف خدماتی و فنی است و به جدیدترین تجهیزات و ابزارهای مورد استفاده در مراکز نسخ خطی جهان تجهیز شده است.

«شیخ سلطان بن محمد قاسمی»، حاکم شارجه در این باره گفت: این مرکز دارای 1500 نسخه خطی درباره علوم مختلف است که بیشتر آن‌ها به زبان عربی است و مرکزی معتبر برای تحقیقات و پژوهش‌های علمی به شمار می‌رود/.
captcha