«علم قرائت‌های قرآن» منبعی برای مراکز آموزشی روسیه
کد خبر: 3675656
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

«علم قرائت‌های قرآن» منبعی برای مراکز آموزشی روسیه

گروه بین‌الملل: کتاب «علم قرائت‌های قرآن» به زبان روسی مبتنی بر کارهای معتبر دانشمندان علم قرائت، تجوید و تفسیر است و بیش از هر چیز یک کتاب درسی محسوب می‌شود.

«علم قرائت‌های قرآن»؛ منبعی برای مراکز آموزشی روسیهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در روسیه؛ الیاس حضرت الیاسوف، رئیس مرکز قرآنی «زید بن ثابت» وابسته به اداره دینی مسلمانان استان ساراتوف اخیرا کتاب جدید خودش با عنوان «علم قرائت‌های قرآن» را در کتابخانه مرکزی استان ساراتوف روسیه رونمایی کرد.

مراسم رونمایی کتاب «علم قرائت‌های قرآن» 13 نوامبر(22 آبان‌ماه) در کتابخانه مرکزی استان ساراتوف برگزار شد.

مؤلف این کتاب «الیاس حضرت الیاسوف» لیسانس علوم دینی و زبان عربی، فوق لیسانس علوم تربیتی و رئیس مرکز قرآنی «زید بن ثابت» وابسته به اداره دینی مسلمانان استان ساراتوف است.

در این مراسم حضرت بیبارسوف از مفتیان روسیه، اعضای شورای ریاست و شورای اداره دینی مسلمانان استان ساراتوف، فعالان اجتماعی و اعضای مسجد جامع حضور داشتند.

مهمانان ویژه این مراسم «سرگی زیوزین»، وزیر و رئیس کمیته روابط اجتماعی و سیاست ملی استان ساراتوف، «لکساندر زویف»، عضو اتاق اجتماعی شهر ساراتوف، «الگ شیملفنیگ» استاد دانشگاه دولتی چرنیشفسکی ساراتوف، «ولادیمیر سمیونوف» مورخ و استادیار انستیتو اداره ولگا و همچنین نمایندگان سازمان‌های اجتماعی بودند.

پس از قرائت آیاتی از قرآن، مؤلف کتاب «علم قرائت قرآن» در مقابل حضار ظاهر شد. الیاس حضرت تعریف کرد که آماده‌سازی کتاب دوسال به طول انجامیده است. وی اظهار کرد که متأسفانه امروزه آثار مکتوب زیادی در زمینه قرائت به زبان روسی وجود ندارد، و به همین علت کتاب وی می‌تواند در پیشرفت این علم مؤثر واقع شود.

این کتاب مبتنی بر کارهای معتبر دانشمندان علم قرائت، تجوید و تفسیر است و بیش از هر چیز یک کتاب درسی محسوب می‌شود و برای اساتید علوم قرآنی در مدارس و مراکز آموزش عالی اسلامی تدوین شده است.

حاصل تلاش رئیس مرکز «زید بن ثابت» شامل تاریخ جمع‌آوری قرآن مجید است و درباره قرائت‌های معروف، قاریان و مترجمانی که سر رشته آنها به خود پیامبر(ص) می‌رسد، سخن می‌گوید. همچنین در این کتاب تاریخچه شکل‌گیری و توسعه علم قرائت نیز به تفصیل بررسی شده است/. 

مطالب مرتبط
captcha