قانون «قدس یکپارچه» محور جلسه پارلمان صهیونیستی
کد خبر: 3678226
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

قانون «قدس یکپارچه» محور جلسه پارلمان صهیونیستی

گروه بین‌الملل: پارلمان رژیم صهیونیستی پروژه «قدس یکپارچه» را که بر اساس آن حاکمیت کامل بر قدس شریف را برای این رژیم به ارمغان می‌آورد، طرح خواهد کرد.

قانون «قدس یکپارچه» محور جلسه پارلمان صهیونیستبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ پارلمان رژیم صهیونیستی پیش‌نویس قانون "قدس یکپارچه‌ که توسط نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تعویق افتاده بود را امروز (11 دی‌ماه) مطرح خواهد کرد.

بر اساس این قانون، هر گونه تغییر در وضعیت قدس یا انتقال اراضی آن مستلزم رای موافق اکثریت ۸۰ عضوی کنست(پارلمان اسرائیل) خواهد بود.

نتانیاهو طرح و تصویب پیش‌طرح «قدس یکپارچه» را در 19 آذرماه و همزمان با حجم اعتراضات علیه دستور رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت اسرائیل، به تعویق انداخته بود.

 به موجب این قانون، هرگونه انتقال زمین از قدس اشغالی به فلسطینیان در توافقات آینده، جلوگیری خواهد شد.

همچنین بر مبنای این قانون، ساکنان فلسطین، تنها حق بهره‌مندی از اقامت در این اراضی را خواهند داشت و مناطق مختلف قدس اشغالی، تحت تسلط صهیونیست‌ها درخواهد آمد.

یادآور می‌شود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پانزدهم آذرماه امسال بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و رسما دستور انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت‌المقدس را صادر کرد/.

captcha