همایش قرآن ویژه بانوان در ناگپور هند برگزار شد
کد خبر: 3678605
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲

همایش قرآن ویژه بانوان در ناگپور هند برگزار شد

گروه بین‌الملل: همایش قرآن ویژه بانوان هند به همت سازمان اسلامی بانوان وابسته به جماعت اسلامی هند در شهر ناگپور برگزار شد.

همایش قرآن ویژه بانوان در ناگپور هند برگزار شدبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه Times of India؛ رضوانور رحمان خان، مدیر برگزاری این همایش گفت: قرآن یک کتاب الهی است و بهترین مسیر برای همه انسان‌ها را نشان می‌دهد.

وی افزود: قرآن برای همه سودمند است. باید آن را بخوانیم، درک کنیم و با تمام قلب در زندگی از آن تبعیت کنیم.

صبیحه هاشمی، رئیس بخش بانوان جماعت اسلامی هند نیز در این همایش گفت: قرآن راهنمایی برای زندگی ما است. این کتاب آسمانی همه علوم جهان را در بر می‌گیرد. هر چیزی که علم به ما می‌گوید، پیشتر حدود 1400 سال پیش در قرآن آمده است. پس قطعاً تبعیت از آن به نفع انسان است.

زیبا خان، از فعالان زن مسلمان هند گفت: در قرآن زندگی شخصیت‌های برجسته زیادی یادآوری شده است. اگر ما ارزش‌های ذکر شده در این داستان‌ها را در نظر داشته باشیم از مشکلاتی مانند دروغ، تقلب، بدی و افکار منفی در امان می‌مانیم.

در حاشیه این همایش که سخنرانان متعددی در مورد تبعیت از قرآن در زندگی روزمره سخنرانی کردند، یک نمایشگاه قرآن نیز برگزار شد که جمعیت زیادی از زنان و دختران هندی از آن بازدید کردند/.

captcha