تعلیق به‌رسمیت شناختن اسرائیل توسط «ساف»
کد خبر: 3682455
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

تعلیق به‌رسمیت شناختن اسرائیل توسط «ساف»

گروه بین‌الملل: شورای مرکزی فلسطین، کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) را مأمور تعلیق به رسمیت شناختن اسرائیل تا زمان پذیرفتن کشور فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ از سوی اسرائیل کرد.

تعلیق به‌رسمیت شناختن اسرائیل توسط شورای مرکزی فلسطینبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری الجزیره نت؛ بیست و هشتمین نشست شورای مرکزی فلسطین که در مقر تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر رام‌الله برگزار شد، شامگاه دوشنبه با صدور بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.

شورای مرکزی فلسطین در این بیانیه، ضمن قطع همکاری‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی، خواستار تعلیق به رسمیت شناختن آن‌ها به عنوان یک دولت یهودی شد.

در این بیانیه که از سوی سلیم زعنون، رئیس شورای ملی فلسطین قرائت شد، آمده است: شورای مرکزی آنچه را که به «معامله قرن» معروف شده است، قبول ندارد زیرا تأمین‌کننده حقوق مردم فلسطین نیست.

وی با بیان این که آمریکا دیگر مسئول پرونده مذاکرات سازش بین فلسطین و رژیم صهیونیستی نیست، گفت: ما از سازمان ملل می‌خواهیم که فرآیند سازش را زیر نظر داشته باشد. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطن بر پایبندی به فرآیند سازش بر اساس قطعنامه‌‌های قانونی و بین‌المللی تأکید دارد.

 در این بیانیه آمده؛ دوره انتقالی که در توافقنامه‌های امضا شده در اسلو، قاهره و واشنگتن آمده از جمله کل تعهداتی که این مرحله دربرمی‌گرفت دیگر کارایی خود را ندارد.

شورای مرکزی فلسطین با رأی قاطع ۷۲ نفر موافق، رأی ممتنع ۱۰ نفر، مخالفت سه نفر و عدم حضور دو عضو تصمیمات خود را تصویب کرد.

در این بیانیه آمده؛ شورای مرکزی فلسطین بار دیگر تصمیم توقف هماهنگی امنیتی در هر ساختاری با اسرائیل را اعلام و بر لغو روابط اقتصادی که در توافق‌نامه اقتصادی پاریس آمده، تاکید می‌کند.

شورای مرکزی فلسطین این گام را در راستای تحقق استقلال اقتصاد ملی دانست و خواستار اجرایی شدن آن از کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) و مؤسسات دولتی فلسطین شد.

این شورا  تصویب کرد، تلاش با تمامی کشورهای جهان برای تحریم شهرک‌نشینان اسرائیلی در تمامی زمینه‌ها دنبال شود و بر غیرقانونی بودن شهرک‌سازی اسرائیلی از ابتدای سال ۱۹۶۷ میلادی تاکید کرد.

این شورا همچنین اعلام کرد، پویش تحریم اسرائیل را پیگیری کرده و از کشورهای جهان می‌خواهد تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کنند تا پاسخی به نقض‌های علنی اسرائیل در قبال قانون بین‌المللی، خصومت‌های مستمرش علیه ملت فلسطین باشد.

شورای مرکزی فلسطین ضمن محکومیت تصمیم دونالد ترامپ؛ رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، بر لغو این دستور تأکید کرد.

این شورا عنوان داشت، دولت آمریکا با این تصمیم ماهیت خود به عنوان یک میانجی و ناظر روند صلح را از دست داد و دیگر شریکی در این روند نیست مگر اینکه تصمیمش را لغو کند.

لازم به ذکر است که بیست‌وهشتمین نشست شورای مرکزی فلسطین از سوی برخی گروه‌های مقاومت از جمله جنبش حماس و جهاد اسلامی تحریم شده بود/.

captcha