تمرین ملی برای شنیدن حرف دل مسلمانان در انگلیس
کد خبر: 3684250
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
در قالب طرح مقابله با تروریسم صورت می‌گیرد؛

تمرین ملی برای شنیدن حرف دل مسلمانان در انگلیس

گروه بین‌الملل: شورای مسلمانان انگلیس در همایش «مساجد ما، آینده ما» راه‌اندازی طرح جدیدی را برای مقابله با تروریسم مورد بررسی قرار داد که در حقیقت یک تمرین ملی برای شنیدن حرف دل مسلمانان است.

راه‌اندازی طرح جدید مقابله با ترور از سوی مسلمانان انگلیسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری Brinkwire؛ شورای مسلمانان انگلیس در همایش «مساجد ما، آینده ما» راه‌اندازی طرح جدیدی را برای مقابله با تروریسم مورد بررسی قرار داد که بر تلاش برای رفع مشکلات سیاست مقابله با تروریسم دولت انگلیس موسوم به «سیاست پیشگیری» متمرکز است.

در طرح جدید مقابله با تروریسم که از سوی شورای مسلمانان انگلیس ارائه و بررسی شد و قرار است از فصل بهار به اجرا در آید، مبنا گفت‌وگو با جوامع اسلامی سراسر انگلیس است.

هارون خان، دبیرکل شورای مسلمانان انگلیس گفت: این طرح در حقیقت یک تمرین ملی برای شنیدن است و در 10 شهر مختلف انگلیس برای شنیدن حرف‌های شهروندان مسلمان اجرا می‌شود.

در این طرح، به نظرات مسلمانان در مورد تأثیر سیاست‌ها و قوانین ضدتروریسم دولت موسوم به «پیشگیری» که زندگی شهروندان عادی مسلمان را تحت تأثیر قرار داده، گوش داده می‌شود و همچنین نظرات و پیشنهادات آن‌ها در مورد شیوه‌های مؤثر مقابله با تروریسم ثبت خواهد شد.

دو سال پیش، پارلمان بریتانیا قانونی تحت عنوان «امنیت و مقابله با تروریسم» به تصویب رساند که در آن بر سیاست «پیشگیری» به عنوان راهکاری برای جلوگیری از گرایش مردم به افراط‌گرایی، تأکید شد.

اما این سیاست به جای هدف قرار دادن تروریسم و افراط‌گرایی، منجر به ایجاد موجی از سوءرفتارها علیه مسلمانان شد تا جاییکه حتی مانع آزادی بیان دانشجویان مسلمان برای مطرح کردن نظرات خود در سخنرانی‌ها و سمینارها از بیم اتهام به افراط‌گرایی شده است/.

 

captcha