تأکید گروه‌های مقاومت فلسطینی بر تشدید انتفاضه
کد خبر: 3684678
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
در اعتراض به سفر پنس صورت گرفت؛

تأکید گروه‌های مقاومت فلسطینی بر تشدید انتفاضه

گروه بین‌الملل: گروه‌های مقاومت فلسطینی در اعتراض به سفر مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی بر ضرورت تشدید انتفاضه برای مقابله با تصمیم ترامپ در معرفی قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل تأکید کردند.

تأکید حماس بر تشدید انتفاضه برای مقابله با تصمیم ترامپبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری مطبوعات فلسطین(صفا)؛ اسماعیل رضوان، از رهبران جنبش حماس در نشست مطبوعاتی امروز (3 بهمن‌ماه) در غزه تأکید کرد که سفر مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه، سفری خصمانه و تحریک‌آمیز است.

عضو ارشد حماس نسبت به دیدار شخصیت‌ها و مسئولان فلسطینی با معاون ترامپ هشدار داد و هر گونه دیدار با پنس را زیر پا قراردادن ایثار و جان‌فشانی مردم فلسطین و خیانت به آرمان‌های فلسطینیان عنوان کرد.

وی افزود: سفر معاون ترامپ به سرزمین‌های اشغالی، بیانگر این است که دولت آمریکا چهره زشت خود در دشمنی با ملت مردم فلسطین را علنی کرده است.

رضوان گفت: سفر پنس کینه‌توزانه است و خوش‌آمدی ندارد و مقاومت فلسطین هرگونه اظهارنظر او را در خصوص فلسطین را رد کرده و تأکید دارد که اظهارات خلاف واقع پنس، حقیقت تاریخی، قانونی، دینی و سیاسی قدس به عنوان پایتخت ابدی فلسطین را تغییر نخواهد کرد.

وی در ادامه از مردم فلسطین خواست تا انتفاضه خود را برای مقابله با تصمیم ترامپ تشدید کنند و از کشورهای عربی و اسلامی و کشورهای آزاده جهان نیز خواست تا با تأمین منابع مالی مورد نیاز آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا)، حمایت خود از حرکت مردم فلسطین را استمرار ببخشند.

اسماعیل رضوان همچنین خواستار تحقق وحدت ملی، تسریع روند آشتی ملی، برداشتن تحریم‌ها علیه مردم غزه و بازسازی و اصلاح سازمان آزادی‌بخش فلسطین بر اساس توافقات قاهره شد.

کرانه باختری رود اردن و نوار غزه نیز امروز صحنه اعتصاب سراسری در اعتراض به سفر مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا به منطقه است.

این اعتصاب به دعوت گروه‌های ملی و اسلامی و با هدف اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و اعتراض به سفر معاون او به منطقه برگزار شده است.

این اعتصاب شامل همه موسسات دولتی و عمومی شد و دو بخش بهداشت و آموزش مستثنی شدند. مغازه‌ها و فروشگاه‌ها نیز تعطیل هستند و اصناف نیز پایبندی خود را به اعتصاب اعلام کرده‌اند.

مایک پنس دیروز دوشنبه در فلسطین اشغالی گفت: «این افتخاری بزرگ برای من است که در قدس پایتخت اسرائیل حضور دارم». او همچنین قول داد تا پیش از پایان سال 2019 میلادی سفارت آمریکا از تل آویو به قدس منتقل شود.

یادآور می‌شود، پنس که سفر خود به منطقه شامل مصر، اردن، و سرزمین‌های اشغالی را آغاز کرده، نخستین مقام بلندپایه آمریکایی است که از زمان تصمیم ترامپ در به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل، به منطقه سفر کرده است/.

captcha