ترامپ انتقال سفارت آمریکا به قدس ظرف یک سال را تکذیب کرد
کد خبر: 3683202
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲

ترامپ انتقال سفارت آمریکا به قدس ظرف یک سال را تکذیب کرد

گروه بین‌الملل: رئیس جمهوری آمریکا ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر انتقال سفارت کشورش به بیت‌المقدس ظرف یک سال را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شفقنا، به‌دنبال آن که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پیش‌بینی می‌کند سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی ظرف یک سال به بیت المقدس منتقل شود، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری این کشور بامداد امروز (پنج شنبه) این مسئله را تکذیب کرد.

بر اساس این گزارش، به گفته خبرنگاران همراه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفر به هند، وی روز چهارشنبه در این باره اظهار داشت: ارزیابی استوار من این است که چنین کاری زودتر از آن چه پیش بینی می‌کنید و طی یک سال از الآن انجام خواهد شد.

با این حال رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با رویترز در پاسخ به پرسشی در این رابطه ضمن تاکید بر این که چنین چیزی صحت ندارد، طی اشاره به سال جاری میلادی که کمتر از سه هفته از آغاز آن گذشته تصریح کرد: تا پایان سال در مورد سناریوهای مختلفی صحبت می‌کنیم و ما چنین چیزی را بررسی نمی‌کنیم.

ترامپ در انتقاد تلویحی از سفارتخانه جدید آمریکا در بریتانیا که به گفته وی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار هزینه داشته نیز تاکید کرد که سفارتخانه کشورش در بیت المقدس زیبا خواهد بود با این حال چنین هزینه‌ای در بر نخواهد داشت.

captcha