جلسه قرآن 36 ساله دشتمزاری‌ها با پرچمداری 26 شهید+ صوت و عکس
کد خبر: 3685071
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

جلسه قرآن 36 ساله دشتمزاری‌ها با پرچمداری 26 شهید+ صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: اهالی دشتمزار دماوند هر هفته در جلسه قرآن خانگی ایرج فرشچی، پیشکسوت قرآنی کشورمان دور هم جمع شده و دقایقی به دور از روزمرگی‌ها و مشغله‌های مادی به تلاوت و استماع آیاتی از کلام‌الله مجید می‌پردازند.

جلسه قرآن 36 ساله دشتمزاری ها با پرچمداری 26 شهید+صوت عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن خانگی ایرج فرشچی، پیشکسوت قرآنی کشورمان، شب گذشته 3 بهمن‌ماه از ساعت 18 تا 21 در منزل محمدرضا رجبی، از اعضای جلسه در محله نارمک با حضور اساتید و قاریان قرآن کریم برگزار شد.

این جلسه که با عنوان هیئت شهدای دشتمزار دماوند، متوسلین به حضرت فاطمه‌الزهرا(س)، از سال 1360 مشغول به فعالیت است، متشکل از اعضای خانواده‌های اهالی دشتمزار دماوند است که هر هفته دور هم جمع شده و دقایقی به دور از روزمرگی‌ها و مشغله‌های مادی به تلاوت و استماع آیاتی از کلام‌الله مجید می‌پردازند.

در جلسه شب گذشته، ابتدا اعضای دائمی جلسه به تلاوت آیاتی از ادامه درس جلسه پرداختند و ایرج فرشچی، نکات صوت، لحنی و تجویدی آنها را متذکر شد. سپس با حضور مهمانان جلسه، قاریان ممتاز کشورمان، آقایان شهاد زمانی، صادق بهشتی، محمدرضا رجبی، مجتبی اصغری و متین عشوری به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداختند و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفتند.

جلسه قرآن 36 ساله دشتمزاری ها با پرچمداری 26 شهید+صوت عکس

در پایان این جلسه، حسین شریفیان، قاری و مدرس قرآن کریم، دقایقی به سخنرانی پرداخت. وی ابتدا با بیان اینکه در روایات بسیار بر تلاوت قرآن تصریح شده است، گفت: در روایتی آمده است «نَوّرُوا بُيُوتَكُمْ بِتِلَاوَةِ الْقُرْآنِ» این ادب ظاهری خانه است که شما در قبال خانه‌ای که دارید، وظیفه دارید که نور الهی را در آن خانه روشن کنید. اما حق باطنی آن این است که باید بدانید که خانه دلتان را هم باید نورانی کنید.

این مدرس قرآن کریم در ادامه به خشوع در تلاوت اشاره کرد و گفت: خشوع در تلاوت یعنی این‌که این چیزی که قاری می‌خواند، او را به سرمنزل مقصود برساند و در راه قرار دهد. این جلسات خانگی نقطه مثبت است که همه دلداده هستند و نسل به نسل در میان شما گذشته است.

شریفیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: ما در منزلمان نمی‌توانیم قرآن بخوانیم و همسایه‌ها از صدای تلاوت قرآن اعتراض می‌کنند. اما اگر در منزلی جشن تولد یا مراسم ‌آنچنانی باشد، هیچکس چیزی نمی‌گوید. ما باید جلسات قرآن خانگی را تقویت کنیم، اگر این جلسات نبود، امثال حقیر به بیراهه می‌رفتیم. دست بچه‌هایتان را بگیرید و در جلسات بیاورید تا بیمه قرآن شوند.

جلسه قرآن 36 ساله دشتمزاری ها با پرچمداری 26 شهید+صوت عکس

در پایان این جلسه، ایرج فرشچی، دعای ختم قرآن جلسه را تلاوت کرد. سپس مهمانان سر سفره اطعام قرآن کریم، پذیرایی شدند.

هیئت شهدای دشتمزار دماوند، متوسلین به حضرت فاطمه‌الزهرا(س)، از سال 60 تأسیس شده است و حدود 26 شهید در راه انقلاب اسلامی تقدیم کرده است. همه حُسن این هیئت این است که بنام حضرت زهرا(س) است و شهدا پرچمدار این هیئت هستند و تمام قاریان و اساتیدی که در این هیئت خدمت کردند، بدون هیچ چشم‌داشتی در این هیئت شرکت می‌کنند.

ایرج فرشچی متولد 1335 در تهران، فعالیت‌های قرآنی‌اش را از دهه 60 آغاز کرده است. در سال 1371 در مسابقات بین وزارتخانه‌ها مقام دوم مسابقات را کسب کرده است. از آنجا به بعد وارد بحث تفسیر و تدبر آیات شده است. وی از شاگردان مرحوم استاد سیدجلال متقی، علی قاسمی، مجید زکی‌لو، سیدمحسن موسوی‌بلده بوده است.

جلسه قرآن 36 ساله دشتمزاری ها با پرچمداری 26 شهید+صوت عکس

جلسات دیگر ایرج فرشچی، شنبه‌ها در مسجد جواد‌الائمه(ع) واقع در فلکه دوم تهرانپارس، خیابان جشنواره، خیابان درختی و روز‌های یکشنبه ساعت 19 تا 21 در حسینیه حجت واقع در انتهای خیابان جشنواره(فرهنگسرای اشراق) جلسه‌داری می‌کند.

در پایان تلاوت‌ها و گزارش تصویری این جلسه ارائه می‌شود.

صادق بهشتی

کد
شهاد زمانی
کد
محمدرضا رجبی
کد
captcha