جزئیات رقابت بانوان نخبه قرآنی در عراق
کد خبر: 3688448
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶

جزئیات رقابت بانوان نخبه قرآنی در عراق

گروه بین‌الملل: دومین رقابت بانوان نخبه قرآنی عراق در دو رشته «حفظ کامل قرآن» و «قرائت» در شهر کربلای معلی در حال برگزاری است.

آغاز مسابقات سراسری «بانوان نخبه قرآنی» عراقبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری قرآنی قاف؛ این مسابقات به همت مرکز ملی علوم قرآن وابسته به اداره اوقاف شیعیان عراق و با همکاری دارالقرآن آستان حسینی در حال برگزاری است و عصر امروز(15 بهمن‌ماه) به کار خود پایان می‌دهد.

این مسابقات در دو رشته قرائت و حفظ کامل قرآن کریم و در سالن اجتماعات دارالقرآن وابسته به آستان مقدس حسینی در حال برگزاری است.

شیخ ایاد کعبی، از قراء برجسته عراقی و رئیس کمیته عالی برگزارکننده این دوره از مسابقات گفت: رقابت بانوان نخبه قرآنی در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود که مرحله نهایی از دیروز (14 بهمن‌ماه) آغاز شده و امروز به کار خود پایان می‌دهد.

وی افزود: 13 قاری و 9 حافظ کل قرآن از استان‌های مختلف عراق در مرحله نهایی این مسابقات حضور دارند و نفرات برتر رشته‌های حفظ کل قرآن و تلاوت به‌عنوان نمایندگان عراق در مسابقات بین‌المللی قرآن حضور خواهند شد.

ریاست کمیته داوران این مسابقات را «فاطمه خلف» از اساتید برجسته قرآن کریم برعهده دارد و آیین اختتامیه این رقابت‌ها عصر امروز در سالن اجتماعات «سید الاوصیاء» حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلی برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ دهمین دوره مسابقات سالانه «نخبگان قرآنی» عراق در بخش آقایان، ۳۰ آذرماه) تا دوم دی‌ماه سال جاری در نجف اشرف برگزار شد/.

captcha