موج جدید فرار آوارگان روهینگیا از میانمار
کد خبر: 3688638
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

موج جدید فرار آوارگان روهینگیا از میانمار

گروه بین‌الملل: با وجود طرح مباحثی مبنی بر بازگشت آوارگان روهینگیا به خانه خود در ایالت راخین، اما تشدید خشونت‎ها در برخی شهرها و روستاهای این ایالت سبب شده که ده‌ها خانواده روهینگیایی دیگر نیز به سمت بنگلادش فرار کنند.

آغاز موج جدیدی از مهاجرت مسلمانان روهینگیا به بنگلادشبه گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) به نقل ازخبرگزاری آراکان؛ کلیپ‌های  ویدئویی منتشرشده حاکی از آن است که موج جدیدی از مسلمانان روهینگیا به دلیل تشدید خشونت‌ها در ایالت راخین در حال فرار به سمت بنگلادش هستند، این در حالی است که خانواده‌های مسلمان تنها مقدار ناچیزی از مایحتاج ضروری همراه خود دارند.

به گفته خبرنگاران، تعداد این افراد به حدود 500 نفر می‌رسد که زنان و کودکان نیز در میان آنها دیده می‎شوند.

موج جدید فرار گروهی مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین به سمت بنگلادش، پس از شدت یافتن اقدامات خشونت‌آمیز علیه مسلمانان در برخی شهرها و روستاهای این ایالت آغاز شده است.

همچنین، بنابر گزارش‌های رسیده در روزهای اخیر دست‌کم 300 منزل مسکونی متعلق به مسلمانان در شهرهای مرزی منگدو، تمبرو و شهر بوسیدونگ به آتش کشیده شد.

فرار گروهی مسلمانان روهینگیا به سمت بنگلادش در حالی صورت می‌گیرد که منابع خبری اخیرا از حصول توافق میان بنگلادش و میانمار برای بازگشت آوارگان روهینگیا خبر داده‌اند، این در حالی است که نهادهای حقوق بشری و سازمان‌ ملل تردید‌های نسبت به تضمین امنیت و سلامت آوارگان روهینگیایی در صورت بازگشت به ایالت راخین دارند/.

captcha