مخالفت میانمار با بازدید سازمان ملل از اوضاع روهینگیایی‌ها
کد خبر: 3687631
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

مخالفت میانمار با بازدید سازمان ملل از اوضاع روهینگیایی‌ها

گروه بین‌الملل: میانمار با سفر هیئت سازمان ملل متحد به این کشور برای آگاهی‌یافتن از اوضاع مسلمانان روهینگیا مخالفت کرد.

مخالفت میانمار با بازدید سازمان ملل از اوضاع مسلمان روهینگیا

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری عربی 21؛ دولت میانمار به بهانه این که اکنون زمان مناسبی نیست، از ورود هیئت سازمان ملل متحد به این کشور برای اطلاع‌یافتن از اوضاع مسلمانان روهینگیا مخالفت کرد.

منصور عتیبی، سفیر کویت در سازمان ملل متحد، در این باره گفت: این سفر قرار بود در ماه جاری میلای انجام شود که لغو شد، این در حالی است که میانمار این سفر را به طور کامل رد نکرده است.

خبر دیگری از میانمار حاکی است که خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که شواهدی را از وجود ۵ گور دسته‌‎جمعی در میانمار گردآوری کرده که مسلمانان روهینگیاییِ ساکن ایالت راخین در آنها دفن شده‌اند.

براساس این گزارش، نیمی از چهره برخی از این افراد همراه با آثار سوختگی بوده که یا به واسطه اسید و یا توسط گلوله‌‎های جنگی به این صورت درآمده است.
 
گفتنی است، از مردادماه سال جاری نظامیان ارتش میانمار به همراه بودائیان افراطی به بهانه واهی حمله گروهی از مسلمانان ایالت راخین واقع در غرب میانمار به چند پُست بازرسی مرزی، در سایه سکوت مدعیان حقوق بشر و طرفداران دروغین دموکراسی تعداد زیادی از مسلمانان را به قتل رسانده، به زنان تعرض کرده، منازل و مزارع آنها را به آتش کشیدند و به این ترتیب تعداد زیادی از این افراد را آواره کشور همسایه یعنی بنگلادش کرده‌اند، به‌طوری که بنابر آخرین آمارها تاکنون بیش از 690 هزار آواره مسلمان روهینگیایی به بنگلادش پناه برده‌اند/.
captcha