بیانیه علمای بحرین درباره احکام قضایی فعالان شیعی
کد خبر: 3695266
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳

بیانیه علمای بحرین درباره احکام قضایی فعالان شیعی

گروه بین‌الملل ـ علمای بحرین، احکام دستگاه قضایی این کشور در حق فعالان شیعی و جوانان بحرینی را تعدی آشکار به اسلام توصیف کردند.

علمای بحرین صدور احکام اعدام را مقابله با اسلام توصیف کردند

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری شبکه ماهواره‌ای اللؤلؤة؛ علمای بحرین امروز(هشتم اسفندماه) با صدور بیانیه‌ای، احکام دستگاه قضایی بحرین در حق فعالان شیعی و جوانان این کشور را تعدی آشکار به اسلام توصیف و اعلام کردند: از منظر اسلام حفظ جون، جان و آبروی مردم محترم و از جدی‌ترین مسائل دینی است.

علمای بحرین در این بیانیه با تاکید بر این که دستگاه قضایی بحرین حتی از عدالت صوری نیز بیش از هرزمان دیگری فاصله دارد، تصریح کردند: در حالی اخیرا شماری از جوانان بحرینی در دادگاه‌های نظامی محکوم به اعدام می‌شوند که تاکنون حتی یک حکم اعدام برای قاتلان مردمی که خواسته‎های خود را به صورت مسالمت‌آمیز مطرح کرده‎اند، صادر نشده است.

علمای بحرین در این بیانیه با بیان این که خواسته‌های ملت بحرین در ارتباط با استقلال دستگاه قضا و پاک بودن آن، کاملا روشن و واضح است، تاکید کردند: این مهم‌ترین  و حیاتی‌ترین خواسته مردم است و دیگر مطالبات آنها به نیازهای ضروری زندگی باز می‌گردد که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

در ادامه این بیانیه با اشاره به این که حکومت بحرین اهانت به روح و جان شهروندان را از حد گذرانده، آمده؛ هیچ کس در داخل بحرین و خارج آن و همه جهان در مسالمت‎آمیز بودن اقدامات شیخ علی سلمان، نبیل رجب و  دیگر رهبران معارضان شک ندارد.

 علمای بحرین همچنین با اشاره به صدور احکام اعدام برای شش تن از شهروندان بی گناه در دادگاه‌های نظامی، احکام سلب تابعیت، محکومیت‌هایی مبتنی بر اعترافاتی که زیر شکنجه گرفته شده و دیگر احکام ظالمانه در بحرین، دادگاه این کشور را فاقد ابتدایی‌ترین نشانه‌های عدالت  در دستگاه قضایی این کشور توصیف کردند.

در پایان این بیانیه تاکید شده؛ تلاش برای تغییر و اصلاح، تکلیف الهی و واجب شرعی است که ما به وسیله آن به خداوند تقرب می‎جوییم و آن را جهاد در راه حق تعالی به شمار می‌آوریم.

انتهای پیام

 

captcha