موافقت پارلمان مصر با تأسیس شورای مبارزه با تروریسم
کد خبر: 3702716
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

موافقت پارلمان مصر با تأسیس شورای مبارزه با تروریسم

گروه بین‌الملل ـ پارلمان مصر با صدور بیانیه‌ای از تصویب نهایی لایحه تأسیس شورای عالی مبارزه با تروریسم و تندروی در این کشور خبرداد.

تصویب طرح تشکیل شورای عالی مبارزه با تروریسم در پارلمان مصر

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المنار؛ پارلمان مصر دیروز (13 فروردین‌ماه) با صدور بیانیه‌ای از تصویب نهایی لایحه تشکیل شورای عالی مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری که از سوی دولت ارائه شده بود، خبرداد.

پارلمان مصر هدف از تصویب این لایحه را که با دو سوم آرا به تصویب رسید، بسیج پتانسیل و امکانات نهادهای جامعه برای مقابله با علل تروریسم و آثار آن و همچنین تقویت قدرت رویارویی با تروریسم به‌عنوان تهدیدی برای میهن و شهروندان اعلام و عنوان کرد که این قانون پس از موافقت رئیس‌جمهور مصر، اجرایی می‌شود.

براساس این قانون، ریاست شورای عالی مبارزه با تروریسم با رئیس‌جمهور بوده و ۲۱ مسئول این کشور در این شورا عضو هستند.

 رئیس پارلمان، نخست‌وزیر، شیخ الازهر، پاپ اسکندریه، وزرای دفاع، امورخارجه، کشور، رئیس سازمان اطلاعات و سه شخصیت که توسط رئیس جمهور انتخاب می‌شوند، از جمله اعضای این شورا هستند.

شوراي عالي مبارزه با تروريسم به ریاست عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور این کشورهر دوماه یک بار و یا در مواقع ضروری تشکیل جلسه می‌دهد و جايگزين شورايي مي‌شود که سال 2017 میلادی بنا به فرمان شماره 355 رئيس‌جمهور تاسيس شد.

انتهای پیام

captcha