آغاز جشن‌های نیمه شعبان در اروپا/ نزار قطری در سوئد
کد خبر: 3711048
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰

آغاز جشن‌های نیمه شعبان در اروپا/ نزار قطری در سوئد

گروه بین‌الملل – مراکز اسلامی و مساجد شیعیان کشورهای اروپایی از امروز 11 اردیبهشت‌ماه جشن‌های ویژه نیمه شعبان را برگزار می‌کنند.

آغاز جشن‌های نیمه شعبان در اروپا/ نزار قطری در سوئد

به گزارش ایکنا؛ مرکز اسلامی استکهلم (پایتخت سوئد) اعلام کرد: جشن باشکوه میلاد امام دوازدهم(عج) امروز سه‌شنبه در سالن اجتماعات این مرکز برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام سیدعلی امام‌زاده در آن سخنرانی می‌کند.

نزار قطری در استکهلم

نزار قطری مداح اهل بیت(ع) اهل قطر که به زبان‌های عربی، فارسی، انگلیسی و اردو تسلط دارد، در مراسم استکهلم حضور می‌یابد و این مراسم از ساعت 19 به وقت محلی آغاز می‌شود.

هم‌زمان با این جشن، مراسم بیستمین سالگرد تأسیس مرکز اسلامی سوئد نیز برگزار خواهد شد و مصلای این مرکز از ساعت 23 تا سحر میزبان ویژه‌برنامه «احیای مهدوی» همراه با برنامه‌هایی همچون ادعیه و مناجات است.

این مرکز همچنین برنامه ویژه برای کودکان زیر 12 سال از ساعت 19 به وقت محلی برگزار می‌کند.

هامبورگ

مرکز اسلامی هامبورگ نیز اعلام کرد: جشن نیمه شعبان امروز از ساعت 19:30 دقیقه در مسجد «امام علی(ع)» مرکز اسلامی هامبورگ برگزار می‌شود و سخنران آن آیت‌الله رمضانی(امام جماعت و مدیر مرکز) خواهد بود و محمد قاضوی نیز مولودی‌خوانی می‌کند.

سوئیس

به همین مناسبت مراسمی امروز سه‌شنبه از ساعت 19 به وقت محلی در مرکز اسلامی و فرهنگی اهل بیت‌(ع) سوئیس برگزار می‌شود و سخنران آن حجت‌الاسلام والمسلمین خرمیان خواهد بود.

بلژیک

همچنین مرکز مهدیه بروکسل امروز نمایشگاه و جشن بزرگ میلاد امام زمان(عج) در بروکسل برگزار می‌کند و این نمایشگاه شامل غرفه‌هایی با موضوعات مختلف مهدویت و کارگاه‌های قرآنی به زبان‌های مختلف توسط علمای مسلمان است.

اجرای سرود و دکلمه، برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان، کارگاه‌های نقاشی و عکاسی برای بزرگسالان از دیگر برنامه‌های مراسم بروکسلاست و ساعت برگزاری آن ۱۴ تا ۱۸ به وقت محلی خواهد بود.

دانمارک

مسجد امام علی(ع) دانمارک نیز امروز میزبان شیفتگان اهل بیت(ع) به مناسبت میلاد صاحب الزمان(عج) است و این برنامه ساعت 18:30 دقیقه آغاز می‌شود.

انگلیس

فردا چهارشنبه(12 اردیبهشت) مرکز اسلامی انگلیس جشن بزرگ نیمه شعبان برگزار می‌کند و این مراسم از ساعت 18:30 آغاز می‌شود و با برنامه‌های شاد، اجرای سرود، اهدای جایزه، مولودی‌خوانی و سخنرانی همراه خواهد بود.

سخنران مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی شمالی و مداح بهزاد مولایی است و این مرکز برنامه «نقاشی و سرگرمی» مخصوص کودکان نیز خواهد داشت.

برلین

جشن میلاد حضرت مهدی(عج) مرکز اسلامی برلین پنج‌شنبه(13 اردیبهشت‌ماه) برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام والمسلمین نیک‌نژاد، امام و مدیر مرکز سخنران این مراسم خواهد بود.

ساعت برگزاری مراسم 19 به وقت محلی اعلام شده و این برنامه با مداحی و مولودی‌خوانی جعفرزاده و قربانی همراه است.

کانادا

در کانادا نیز جشن بزرگ نیمه شعبان به همت انجمن تسنیم جمعه(14 اردیبهشت‌ماه) از ساعت 18:30 تا 20:30 به وقت محلی دردانشگاه «آلبرتا» برگزار می‌شود و شیعیان و ارادتمندان اهل بیت(ع) در آن حضور می‌یابند.

انتهای پیام

captcha