خبرگزاری ایکنا، با انگیزه مضاعف در حال فعالیت است
کد خبر: 3722014
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷

خبرگزاری ایکنا، با انگیزه مضاعف در حال فعالیت است

گروه فعالیت‌های قرآنی – رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی با اشاره به اینکه اعضای فعال خبرگزاری ایکنا با انگیزه مضاعف مشغول فعالیت هستند، گفت: جهاددانشگاهی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و رسانه‌ای فعالیت موثر دارد.

خبرگزاری ایکنا، با انگیزه مضاعف در حال فعالیت است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید جعفر نظام‌دوست، رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی، در جریان بازدید حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از خبرگزاری ایکنا شعبه مرکزی، گفت: جهاددانشگاهی بعد از انقلاب فرهنگی دانشگاه‌ها تشکیل شد و تاکنون یکی از سازمان‌هایی است که شاخص‌های انقلابی‌گری را در خود زنده نگاه داشته و سیستم اداری به همان شکل اداره می‌شود. این نهاد از لحاظ سازمانی و نیرو ساختار خود را حفظ کرده است.
وی با اشاره به اینکه اعضای فعال در خبرگزاری ایکنا با انگیزه مضاعف در جهاددانشگاهی مشغول فعالیت هستند، به تشریح فعالیت‌های جهادانشگاهی پرداخت و اظهار کرد: جهاددانشگاهی در سطح کشور و استان‌ها در حوزه علمی، پژوهشی، فرهنگی و رسانه‌ای فعالیت مؤثر داشته و خدمات تأثیرگذاری در این بخش‌ها ارائه می‌دهد.
نظام‌دوست در رابطه با فعالیت مرکز فوق‌تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان تصریح کرد: نرخ ناباروری در استان بیش از میانگین کشوری است و مراجعات متقاضیان به تهران، اصفهان و یزد با هزینه‌های سنگین همراه بود. به منظور رفاه حال شهروندان و حفظ جنین از خطر سقط به خاطر بُعد مسافت شعبه‌ای از رویان تحت عنوان «مرکز فوق‌تخصصی درمان ناباروری» در استان احداث شد و در حال خدمت به مردم استان و استان‌های همجوار از جمله همدان، لرستان، کرمانشاه است. سومین عامل طلاق استان ناباروری بود که با راه‌اندازی این شعبه هم به بحث درمان کمک شده و هم از بروز آسیب جدی به کانون خانواده پیشگیری شده است.
این مقام مسئول بیان کرد: پژوهش از دیگر حوزه‌های فعالیتی جهاددانشگاهی است، و خدمات ارزشی را در این حوزه انجام می‌دهد. با توجه به اینکه معیار شاخص‌های توسعه در استان‌های مختلف از جمله آداب، نحوه پوشش، کالبدشهری، فرهنگ و .. با یکدیگر متفاوت است و این مهم تاکنون بررسی علمی و تحقیقاتی نشده بود طرح ملی بررسی شاخص‌های توسعه اجتماعی استان‌های مختلف کشور به جهاددانشگاهی استان مرکزی سپرده شد و این طرح با مجوز و ابلاغ سازمان کشوری در حال انجام است.
وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه رسیدگی به 5 آسیب اجتماعی، گفت: فعالیت سه مرکز آموزش عالی این مجموعه رسالت تربیت دانشجویان متعهد، متخصص و ارائه خدمات در این زمینه را برعهده دارد. بسیاری از دانشجویان یا جوانان از خدمات آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت استفاده کرده و در حوزه اشتغال نیز فارغ‌التحصیلان را در طرح همیاری اشتغال همراهی می‌کنیم.
رئیس جهاددانشگاهی استان از پیشتازی خدمات ارائه شده در حوزه فرهنگی دانشگاه به ویژه فعالیت‌های قرآنی ابراز رضایت کرد و افزود: برگزاری چندین جشنواره کشوری در سطح دانشگاه‌ها در استان، برگزاری جشنواره بین‌المللی دانشجویان، انتشار 200 عنوان کتاب توسط انتشارات دانشگاه، فعالیت افکارسنجی، خبرگزاری ایکنا به عنوان تنها خبرگزاری برتر تخصصی و خبرگزاری ایسنا از دیگر فعالیت‌هایی است که در جهاددانشگاهی انجام می‌شود.

خبرگزاری ایکنا، با انگیزه مضاعف در حال فعالیت است

به گزارش ایکنا محسن مرادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی، گفت: خبرگزاری ایکنا که زیر مجموعه معاونت فرهنگی است با همین بضاعت در اختیار با استان‌هایی همچون خراسان رضوی و خوزستان رقابت می‌کند و از نظر رتبه‌بندی و فضا در جایگاه خوبی قرار دارد.
وی با بیان اینکه ارتباط بهتر با اساتید معارفی و قرآنی به فعالیت خبرگزاری ایکنا رونق بیشتر می‌بخشد، اظهار کرد: ارتقای کیفی اخبار بسیار حائز اهمیت است هرچند در بحث کمی دارای شاخصه‌های خوبی هستیم اما کیفیت‌بخشی و تحلیل بررسی مباحث قرآنی و مشکلات این حوزه از اولویت‌های سال جاری است.
مرادی ادامه داد: یکی ازرویکردهای امسال خبرگزاری ایکنا پرداختن به فضای آسیب‌های اجتماعی با بهره‌گیری از مضامین قرآنی است، برای مبارزه و پیشگیری از توسعه ناهنجاری‌ها باید منویات رهبری را سرلوحه قرار دهیم و با استفاده از مفاهیم کلام وحی در این حوزه وارد و مباحث قرآنی بر زمین مانده را بررسی و انتقاد کنیم تا تحرکی به این حوزه وارد شود.
وی گفت: فعالیت ایکنا در کشور فراتر از خبرگزاری است، سازمان فعالیت‌های قرآنی کشور در حال فعالیت است که این خبرگزاری زیرمجموعه آن است، ما تمام تلاش خود را برای کسب یکی از شعب سازمان فعالیت‌های قرآنی کشور به کار خواهیم گرفت تا خدمات پررنگ‌تری در این حوزه ارائه دهیم.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی در پایان بیان کرد: جهاددانشگاهی به عنوان نهاد فرادانشگاهی بین دانشگاه‌ها نفوذ خوبی دارد و این ظرفیت باعث می‌شود تا بتوان مأموریت فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان به این مرکز آموزشی سپرده شود. ما می‌توانیم در بخش قرآنی مأموریت‌محور باشیم و گامی در توسعه تبلیغ و ترویج قرآن برداریم. امسال طرح تربیت دانشجو معلم قرآن برای سومین سال متوالی در جهاددانشگاهی اجرایی می‌شود. سال گذشته 40 نفر در این دوره شرکت داشتند و مقدمات طرح برای تأیید صلاحیت تابستان انجام شده و طرح از پائیز آغاز می‌شود.
انتهای پیام

captcha