واکنش مؤسسه بین‌المللی قدس به حضور هیئت اسرائیلی در بحرین
کد خبر: 3725481
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

واکنش مؤسسه بین‌المللی قدس به حضور هیئت اسرائیلی در بحرین

گروه بین‎الملل ـ احمد ابوحلیبه، رئیس مؤسسه بین‎المللی قدس، حضور هیئت اسرائیلی در بحرین به منظور مشارکت در نشست کمیته میراث جهانی یونسکو را به شدت محکوم و آن را گامی خطرناک در جهت عادی‌سازی روابط با اسرائیل تلقی کرد.

واکنش رئیس موسسه قدس به حضور هیأت اسرائیلی در بحرین

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری البحرین الیوم؛ احمد ابوحلیبه، رئیس موسسه بین‎المللی قدس ضمن محکوم کردن حضور هیئت اسرائیلی در بحرین به منظور مشارکت در نشست کمیته میراث جهانی یونسکو تصریح کرد: مقامات بحرین پرونده قدس را از دستورکار یونسکو خارج کردند که این امر گامی بزرگ و خطرناک در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل و در جهت منافع این رژیم است.

وی میزبانی حکومت بحرین از هیئت اسرائیلی را در راستای حمایت حکومت‌‌های تزویرکار در عادی سازی روابط با صهیونیست‎ها توصیف کرد و افزود: بعد از صدور قطعنامه‌های متعدد در حمایت از حقوق مردم فلسطین از سوی یونسکو و به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت ابدی فلسطین، کشورهای عربی تحت فشارهای آمریکا قرار گرفتند تا این قطعنامه را ساقط کرده و این فرصت را برای اسرائیل ایجاد کنند که به گونه‎ای دیگر مانوردهد.

ابوحلیبه، این اقدام حکومت بحرین را برای راضی کردن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خواند و تاکید کرد: این اقدام هیچ تأثیری در حقانیت ملت فلسطین در به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت ابدی فلسطین ندارد و حقیقتی که همه به آن اذعان دارند، تغییری نخواهد کرد.

رئیس موسسه بین‌المللی قدس از همه ملت‎های عربی و اسلامی خواست، حکومت‎ها و حاکمان خود را برای پایان دادن به اقداماتی که در تناقض با حقوق ملت فلسطین است، تحت فشار قرار دهند.

 وی همچنین از ملت بحرین خواست برای اخراج این هیئت اسرائیلی از کشور خود تلاش کرده و در برابر تصمیم حکومت مبنی بر خارج کردن مسئله قدس از دستور کار یونسکو بایستند.

یادآورس می‌شود،  چهل و دومین نشست کمیته میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) روز گذشته (4 تیرماه) با حضور یک هیئت اسرائیلی در منامه پایتخت بحرین آغاز شد و در اقدامی عجیب موضوع قدس از دستوکار این نشست حپخارج شد.

انتهای پیام

captcha