باکای بانک؛ مرکزی مالی - اسلامی در قرقیزستان
کد خبر: 3727087
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴

باکای بانک؛ مرکزی مالی - اسلامی در قرقیزستان

گروه بین‌الملل - مرکز مالی اسلامی «باکای بانک» در قرقیزستان تمام خدمات مالی را بر اساس اصول اسلامی بانکی ارائه و برای خریداری لوازم خانگی، خودرو، آپارتمان‌ و سایر فعالیت‌های اقتصادی اعتبار می‌دهد.

«باکای بانک»؛ مرکزی مالی اسلامی در قرقیزستانرایزنی فرهنگی ایران در قرقیزستان در خبری به ایکنا اعلام کرد: اخیرا مراسم افتتاحیه  مرکز مالی اسلامی «باکای بانک»  به طور رسمی در شهر  بیشکک برگزار شد. راه اندازی این مرکز که بر اساس اصول اسلامی کار می‌کند رویداد مهمی برای قرقیزستان  است

باکای بانک نخستین انستیتوی مالی سنتی در کشورهای همسود(کشورهای مستقل مشترک‌المنافع) شد که برای پیشبرد فعالیت مالی بر اساس اصول اسلامی مجوز کسب کرد و  در جایگاه لیدری در این حوزه با آینده خوبی قرار گرفت.

به گفته  «عالی اومانکولوف»،  دبیر مدیریتی  باکای بانک  تیمی بزرگی از همفکران در مدت یک سال روی این پروژه کار کرده‌اند.

اومانکولوف با اشاره به اصول فعالیت مرکزی مالی اسلامی، تأکید کرد: توسعه اقتصاد قرقیزستان، افزایش اعتبارات و جمع‌آوری منابع برای تنوع بخشی اقتصاد اصول اولویت‌دار این مرکز است.

بر اساس این گزارش ، مرکز مالی اسلامی  باکای بانک در قرقیزستان تمام خدمات مالی را بر اساس اصول اسلامی  بانکی ارائه می‌دهد. این مرکز همچنین برای خریداری لوازم خانگی، خودرو، آپارتمان‌ و سایر فعالیت‌های اقتصادی اعتبار می‌دهد.

«آنوار عبدرایف»،  دبیر اتحادیه بانک‌های قرقیزستان که در مراسم افتتاحیه این مرکز حضور داشت با اشاره به این رویداد، تأکید کرد: آغاز فعالیت چنین مؤسسه‌ای برای کل کشور مهم است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha