آغاز رقابت دهمین دوره آزمون سراسری «ترنم وحی»
کد خبر: 3742384
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸

آغاز رقابت دهمین دوره آزمون سراسری «ترنم وحی»

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ دهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تدبر با عنوان «ترنم وحی» از امروز، هفتم شهریورماه آغاز شد.

رحمت‌الله سلمان ماهینی، مدیر روابط عمومی مهد قرآن و کمیته اطلاع‌رسانی ترنم وحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: دهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تدبر با عنوان «ترنم وحی» از امروز، هفتم شهریورماه آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه رقابت‌های فوق طی دو بخش شفاهی و کتبی انجام می‌شود، عنوان کرد: این آزمون امروز، در بخش شفاهی و فردا، هشتم شهریورماه در بخش کتبی انجام می‌شود.
ماهینی با تأکید بر اینکه 204 حافظ کل در مرحله استانی این مسابقات باهم رقابت کردند، اظهار کرد: اما از این تعداد 120 نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند که طی روز گذشته 92 حافظ کل از 17 استان چون یزد، قزوین، تهران، زنجان، کرمان، لرستان، مرکزی، خراسان جنوبی، مازندران، قم، خوزستان، آذربایجان غربی، فارس و اصفهان پذیرش شدند.
مدیر روابط عمومی مهد قرآن و کمیته اطلاع‌رسانی ترنم وحی افزود: طی این آزمون 80 حافظ کل بانو و 11 حافظ کل آقا حضور دارند که براساس جدول زمان‌بندی شده آزمون شفاهی حفظ کل قرآن بانوان از ساعت 8 تا 13 و از ساعت 15 تا 20 در قالب سه تیم داوری متشکل از معینی، زهرا صریحی‌نژاد و فاطمه شیرازی که از حفاظ مؤسسه بوده و سایر داوران بانوی بین‌المللی و ملی کشورمان انجام می‌شود.
ماهینی ادامه داد: همچنین آزمون شفاهی حفظ کل قرآن آقایان از ساعت 9 صبح تا 12 امروز، با حضور یک گروه داوری چون شهریار پرهیزکار، سیدمهدی سیف و ... در حال برپایی است.
وی با اشاره به کم سن و سال‌ترین حافظان قرآن حاضر در این دوره، اظهار کرد: جواد محمودی‌هاشمی، متولد سال 1387 و رضا زارع از استان یزد و همچنین امیرمحمد حیدری و مهدی حیدری از قزوین از جمله افرادی هستند که مشغول به تحصیل در مقطع ابتدایی هستند و توانستند پس از حفظ آیات قرآن در این آزمون حضور پیدا کنند.
ماهینی عنوان کرد: بخش کتبی ترجمه، تدبر و مفاهیم قرآن این آزمون، فردا، هشتم شهریورماه، در قالب 50 سؤال تشریحی و تستی انجام می‌شود.
یادآور می‌شود، جلسه توجیهی و آموزشی پذیرفته‌شدگان مرحله سراسری دهمین آزمون ترنم وحی با حضور سیدمحمد چاوشی، مدیر مؤسسه مهد قرآن و محمود کریمی، معاون آموزشی برگزار شد که طی این جلسه پیرامون آیین‌نامه این آزمون، برنامه‌های آزمون مطالبی ارائه و سپس به پرسش‌های متسابقان پاسخ داده شد.
همچنین محمود کریمی، معاون آموزشی مهد قرآن گفت: کیفیت حفظ شرکت‌کنندگان در دهمین آزمون ترنم وحی نسبت به سال گذشته، از سطح بالاتری برخوردار هستند.
انتهای پیام

captcha