مراقبت از اندیشه جامعه نیازمند حضور پر رنگ علما است
کد خبر: 3755120
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

مراقبت از اندیشه جامعه نیازمند حضور پر رنگ علما است

گروه سیاست و اقتصاد- دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: عالمان سینه خود را سپر می‌کنند تا جلوی تجاوز دشمنان به مرزهای اعتقادی و باورهای دینی مردم را بگیرند.

مراقبت از اندیشه جامعه نیازمند حضور پر رنگ علما استبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری شامگاه پنجشنبه 19 مهرماه در مراسم نکوداشت مرحوم حجت‌الاسلام حاج سیدابوطاهر موسوی علوی اظهار کرد: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری به حضور علما و روحانیون در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اعتقادی نیاز دارد تا جلوی نفوذ دشمن را بگیرند.
وی به تلاش دشمنان برای بدنام کردن عالمان و مبلغان دین و بی‌‌اعتماد کردن مردم اشاره کرد و گفت: به همین خاطر باید با پرده‌برداری از چهره واقعی دشمن، نقشه‌های شوم آن‌ها را نقش بر آب کنیم.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور مراقبت از اندیشه جامعه را از وظایف علمای دینی خواند و گفت: عالمان دین زمانی که استکبار و دشمنان همه تلاش خود را برای به بیراهه کشاندن باورها و اعتقادات مردم به کار برده‌اند سینه خود را سپر می‌کنند تا جلوی تجاوز دشمنان به مرزهای اعتقادی و باورهای دینی مردم را بگیرند.
این مسئول با اشاره به اینکه بر اساس آیات و روایات، گرامی‌ترین افراد نزد خداوند پس از معصومین (ع)، عالمان دینی هستند، ادامه داد: مرحوم حجت‌الاسلام علوی نمونه بارز یکی از این علما است و خدمت‌گزاری صادق، انسانی دلسوز و مهم‌تر از همه اینکه همگان با انقلاب، نظام و ولایت بود.
آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: فهم عمیق از دین و انتقال آن به دیگران جزو ویژگی‌های بارز علمای دین است و بی‌تردید امروز جامعه روحانیت باید در زبان و رفتار به گونه‌ای عمل کنند که با مردم باشند و مردم احساس نکنند که روحانیون رفیق روزهای خوش مردم هستند.
وی با بیان اینکه آنچه که امروز باعث شده است تا توطئه‌ها و هزینه‌های خزانه‌داری آمریکا برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی نقش بر آب شود، عظمت انقلاب، امام راحل، رهبری معظم انقلاب و مردم همیشه در صحنه بوده است، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ، حضور عالمان دینی همچون امام راحل و رهبر معظم انقلاب به عنوان سکان‌دار انقلاب اسلامی نشان از عظمت این بزرگان دینی دارد.
انتهای پیام
captcha