تلاش شورای امنیت افغانستان برای قانونمند کردن گروه‌های مسلح
کد خبر: 3769120
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲

تلاش شورای امنیت افغانستان برای قانونمند کردن گروه‌های مسلح

گروه بین‌الملل ــ شورای امنیت ملی افغانستان دستور قانونمندسازی گروه‌های مسلح غیرمسئول این کشور را تصویب کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «اطلاعات روز» افغانستان؛ دفتر شورای امنیت ملی این کشور، امروز 12 آذر (3 دسامبر) اعلام کرد که قانونمندسازی افراد و گروه‌های مسلح غیرمسئول افغانستان، در این شورا تصویب شده است.

در جلسه رهبری بخش‌های امنیتی که شب گذشته 11 آذر (2 دسامبر) در دفتر شورای امنیت ملی برگزار شد، دستور قانونمندسازی افراد و گروه‌های مسلح غیرمسئول تصویب و برای تأیید نهایی به جلسه شورای امنیت ملی ارائه شد.

در اعلامیه منتشر شده از سوی دفتر شورای امنیت ملی آمده: در این جلسه درباره عوامل افزایش تلفات غیرنظامیان صحبت شده و بر راه‌های پیشگیری از وارد شدن لطمه و آسیب به این گروه تاکید شده است.

این دستور در حالی تصویب شده است که نوید خان‌آبادی، فرمانده نیروهای خیزش مردمی در منطقه خان‌آباد (شهری در افغانستان که در بخش خان‌آباد قرار دارد) استان قندوز افغانستان، پس از دو روز محاصره در شهر تالقان (مرکز سیاسی ولایت تخار در شمال شرقی افغانستان) بازداشت شد.

همچنین پیش از این عبدالغنی علی‌پور،‌ فرمانده نیروهای مقاومت مردمی بخش بهسود از استان میدان وردک توسط نیروهای امنیت ملی در غرب کابل بازداشت شده بود که پس از دو روز تظاهرات خشونت‌بار مردم در چند استان افغانستان، با ضمانت آزاد شد.

یادآور می‌شود،‌ نیروهای داعش و طالبان اغلب در ساختمان‌های مسکونی و در میان غیرنظامیان موضع‌گیری و از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند که این موضوع سبب افزایش میزان تلفات غیرنظامیان شده است.

انتهای پیام

captcha