آمار واقعی طالبان، 2 برابر رقم اعلامی پنتاگون
کد خبر: 3767389
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
شریه آمریکایی «لانگ‌وار ژورنال» گزارش داد؛

آمار واقعی طالبان، 2 برابر رقم اعلامی پنتاگون

گروه بین‌الملل ــ نشریه آمریکایی «لانگ‌وار ژورنال» در گزارشی، آمار واقعی اعضای گروه تروریستی طالبان را دو برابر تعدادی دانست که پنتاگون اعلام کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از «آریانیوز» افغانستان؛ نشریه آمریکایی «لانگ‌وار ژورنال» در گزارشی نوشت؛ فرماندهان نیروهای آمریکایی در افغانستان، در تازه‌ترین گزارش سه ماهه خود، تعداد اعضای گروه تروریستی طالبان را بین 28 ــ 40 هزار نفر اعلام کرده است. این در حالی است که به دلیل سطح و شدت درگیری‌ها در افغانستان و همچنین گزارش تلفات طالبان در مقابله با نیروهای امنیتی افغانستان، حداقل باید دو برابر میزان اعلام شده باشد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در این گزارش، تعداد اعضای این گروه تروریستی را بین 25 ـ 35 هزار نفر، شبکه حقانی طالبان را 3 ـ 5 هزار نفر و تروریست‌های وابسته به القاعده را حدود 200 نفر ارزیابی کرده است.

بیل راجیو، سردبیر نشریه «لانگ‌وار ژورنال» در این باره اظهار کرد: اگر ادعای اردوی آمریکا درباره تعداد نفرات طالبان صحت داشته باشد، این موضوع بازتاب نامطلوبی بر عملکرد نیروهای امنیتی افغانستان خواهد داشت. آمار اعلام شده از سوی پنتاگجون، ابتکار عمل طالبان در میدان‌های جنگ افغانستان و جبران تلفات و احیای این نیروها را توضیح نمی‌دهد.

وی افزود: براساس گزارش جدید پنتاگون، مجموع نیروهای امنیتی افغانستان در جولای سال 2018، 312 هزار و 328 نفر، شامل 194 هزار و 17 نیروی اردوی ملی و 118 هزار و 311 نیروی پلیس بود. علاوه بر آن نیز بیش از 16 هزار نظامی ناتو در قالب نیروهای ماموریت حمایت قاطع در افغانستان حضور دارند و حدود 8 هزار نظامی آمریکایی نیز در قالب فرماندهان USFOR-A در افغانستان مشغول به فعالیت هستند.

راجیو اظهار کرد: طالبان برخلاف ادعای وزارت دفاع آمریکا، ابتکار عمل را در افغانستان به دست گرفته است و در 34 استان افغانستان مشغول به جنگ است. اگر طالبان نیروهای خود را به طور برابر در 34 استان افغانستان قرار داده باشد(که این طور نیست) باید حدود 1100 عضو این گروه در هر استان مستقر باشند. البته طالبان نیروهای خود را با توجه به ضرورت و شرایط موجود در استان‌ها توزیع می‌کند.

وی ادامه داد: طالبان حضور قابل توجهی در سراسر افغانستان دارد. نیروهای قدرتمندی از این گروه در استان‌های شرقی پکتیا، پکتیکا، خوست، لوگر، وردک و لغمان حضور دارند. در شمال شرق افغانستان نیز مناطق بسیاری در استان‌های کنر، نورستان و بدخشان تحت کنترل یا درگیری این گروه قرار دارند.

راجیو افزود: با توجه به وضعیت افغانستان، آمار واقعی اعضای گروه تروریستی طالبان احتمالاً بیش از 100 هزار نفر است و مسئولان اطلاعاتی و نظامی آمریکایی که تحولات افغانستان را پیگیری می‌کنند نیز این موضوع را تایید خواهند کرد.

گفتنی است، پیش از این نیز یکی از مسئولان امنیتی آمریکا به لانگ‌وار ژورنال گفته بود که گروه طالبان احتمالاً بیش از 70 هزار نیرو و ده‌ها هزار حامی دارد.

انتهای پیام

captcha