دانشجو باید تقوای دینی و سیاسی داشته باشد
کد خبر: 3770281
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲

دانشجو باید تقوای دینی و سیاسی داشته باشد

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زنجان گفت: دانشجو باید بابصیرت و دشمن‌شناس باشد و دانشجوی انقلابی باید تقوای دینی و تقوای سیاسی داشته باشد.

دانشجو باید تقوای دینی و سیاسی داشته باشدبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، اظهار کرد: علم در اسلام جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد، چنانکه از دیدگاه امام علی (ع) جامعه‌ای که در آن علم و معرفت رشد کند آن جامعه توانمند و مقتدر خواهد بود.
ی افزود: مجاهد فی سبیل‌الله و اهل علم دو گروه نزدیک به مقام و منزلت انبیا در قیامت هستند و پیامبر یک ساعت تفکر را برتر از 70 سال عبادت دانسته و در زمان پیامبر اسلام (ص) هیچ انسان شریفی به منزلت پیامبر اکرم (ص) نمی‌رسید، در نتیجه انسان عالم در مقابل انسان غیرعالم نیز از چنین مقامی برخوردار است.
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: علم جهت‌دار و معرفت‌زا یعنی برای رضای خدا فرا گرفته شود و بدان عمل کند و فرد برای رضای خداوند نیز به سایر افراد یاد دهد که این شخص هم بر روی زمین و هم در ملکوت آسمان جایگاه والایی خواهد داشت.
امام جمعه زنجان در ادامه به مناسبت‌های هفته پیش رو اشاره کرد و افزود: ۱۶ آذر روز دانشجو نام‌گذاری شده است که بنا به فرموده رهبر کبیر انقلاب دانشجویان ذخایر انقلاب هستند، منشا تمام گرفتاری یک کشور از دانشگاه و حوزه‌های علمیه است و منشا سعادت مادی و معنوی نیز از دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است.
آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی از سال ۱۳۳۲ با ماهیت کفرستیزی، استبدادستیزیو استعمارستیزی شروع شد و در ادامه سه دانشجو توسط گارد شاهنشاهی در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.
وی تصریح کرد: دانشجو باید پایبند استقلال کشور باشد، دانشجو باید بابصیرت و دشمن‌شناس باشد و دانشجوی انقلابی باید تقوای دینی و تقوای سیاسی داشته باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: ۱۸ آذرماه سال ۷۲ سالروز ارتحال آیت‌الله گلپایگانی، ۱۸ آذر ۱۹۱۷ میلادی اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط نیروهای انگلیسی است. در   ۱۸ آذرماه سال ۶۰ نیز نمازجمعه ایران توسط دشمنان نظام بمباران شد.
آیت‌الله خاتمی افزود: ۱۹ آذرماه سال ۶۳ به فرمان امام راحل، شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه مقدم و فرماندهی مهندسی فرهنگی نظام اسلامی تشکیل شد، ۱۹ آذرماه ۱۹۴۸ میلادی از سوی سازمان ملل با موضوع حقوق بشر به تصویب رسید و در آذر سال ۶۰ شهید محراب آیت‌الله دستغیب به شهادت رسید.
انتهای پیام
captcha