کتابی که اسلام را متعلق به آلمان می‌داند
کد خبر: 3775663
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸

کتابی که اسلام را متعلق به آلمان می‌داند

گروه بین‌الملل ـ کتاب «اسلام به آلمان تعلق دارد» نوشته یاووز اوزگز، محقق و اسلام‌شناس ترک‌تبار مقیم آلمان بوده و در 141 صفحه به زبان آلمانی تألیف شده است.

به گزارش ایکنا؛ در شماره 403 هفته نامه خبری رایزنی فرهنگی ایران در آلمان در این باره آمده است: یاووز اوزگز(Dr. Yavuz Özoguz)، محقق و اسلام‌شناس ترک‌تبار مقیم آلمان، سال‌هاست که سفرهای کاری زیادی به شهرهای مختلف آلمان و اتریش دارد. او از آثار تاریخی مسلمانان در این کشورها بازدید کرده است، از آنها عکس گرفته و گزارش مربوط به این آثار را در دانشنامه اسلام منتشر کرده است. کتاب «اسلام به آلمان تعلق دارد» حاصل این سفرهاست.

اوزگز معتقد است بحث‌های مربوط به اینکه اسلام به آلمان یا اتریش تعلق ندارد، از نظر تاریخی پذیرفته نیست. او می‌گوید که اسلام نه‌تنها بخشی از آلمان و اتریش محسوب می‌شود، بلکه نقش زیادی در تاریخ این کشورها داشته است. به گفته او مسلمانان در قرن‌های گذشته سهم زیادی در شکل‌گیری فلسفه، ادبیات، شعر، هنر و فرهنگ و حتی ساخت کلیساها و مقبره‌ها در آلمان داشته‌اند. در موزه‌ها و بناهای تاریخی هر دو کشور آلمان و اتریش می‌توان آثار مربوط به مسلمانان را مشاهده کرد.

او در اثر جدیدش با عکس‌های خیره‌کننده و توضیحات مفصل، خواننده را به سفری در تاریخ آلمان و اتریش می‌برد و تأثیر اسلام در تاریخ این کشورها را به مخاطبان نشان می‌دهد. اوزگز در این کتاب به مسلمانان و غیرمسلمانان نشان می‌دهد که اسلام به آلمان تعلق دارد.

انتهای پیام

captcha