تمدید حضور ارتش ترکیه در افغانستان
کد خبر: 3775776
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

تمدید حضور ارتش ترکیه در افغانستان

گروه بین‌الملل ــ مجلس ترکیه، لایحه دولت درباره تمدید حضور نظامی این کشور در چارچوب «ماموریت حمایت قاطع» ناتو در افغانستان را تصویب کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ لایحه ارائه شده از سوی دولت ترکیه برای مدت زمان دو سال تمدید شد که مجوز عملیات برون‌مرزی نیروهای مسلح برای شرکت در «ماموریت حمایت قاطع» ناتو در افغانستان را به ارتش این کشور می‌دهد.
سابقه حضور نیروهای مسلح ترکیه در افغانستان برای پشتیبانی از نیروهای محلی این کشور به سال 2001 و همزمان با تشکیل «نیروهای بین‌المللی همکاری امنیتی» (آیساف) برمی‌گردد.
مجلس ترکیه در دهم اکتبر سال 2001 لایحه حضور نیروهای مسلح کشور در افغانستان را تصویب کرد و از آن زمان تاکنون ارتش ترکیه با هدف حمایت از نیروهای افغانستانی در این کشور حضور دارد.

گفتنی است، قرار بود ماموریت و حضور نیروهای نظامی ترکیه در افغانستان تا ششم ماه جاری به پایان برسد، اما ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو پیش از این طی ماه دسامبر سال 2017 تاکید کرد که تعهدات ناتو در پشتیبانی از افغانستان مستحکم و کمک‌های ما برای نیروهای امنیتی این کشور فراتر از سال ۲۰۱۶ خواهد بود.

انتهای پیام

captcha