حمایت ترکیه از صلح افغانستان
کد خبر: 3774410
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

حمایت ترکیه از صلح افغانستان

گروه بین‌الملل ــ وزیر دفاع ملی ترکیه در دیدار با رئیس‌جمهور افغانستان تأکید کرد: از برقراری صلح و ثبات در این کشور حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ خلوصی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه، در چارچوب سفر خود به کابل، پایتخت افغانستان، با اشرف غنی، رئیس‌جمهور این کشور، دیدار و گفت‌وگو کرد.

اشرف غنی در این دیدار با قدردانی از کمک‌های آنکارا به کابل، اظهار کرد: دو کشور افغانستان و ترکیه روابط و پیوندهای دینی، زبانی و فرهنگی دارند و از کمک‌های این کشور در زمینه‌های امنیتی، اقتصادی و آموزشی و همچنین آموزش پلیس‌های زن افغانستانی قدردانی می‌کنیم.

خلوصی آکار نیز با بیان اینکه کمک‌های ترکیه در تأمین امنیت و آموزش پلیس‌های زن افغانستان ادامه خواهد داشت، افزود: ترکیه از برقراری صلح و ثبات در افغانستان حمایت می‌کند و آمادگی هر گونه کمکی را در این باره دارد.

یادآور می‌شود پیش از این نیز بنیاد همیاری‌های بشری ترکیه (IHH) به نیازمندان افغانستانی در شهرهای مختلف این کشور کمک‌های غذایی و سوخت ارائه کرده است. همچنین سازمان هلال احمر ترکیه به 300 خانواده نیازمند در کابل خدمات‌رسانی و کمک کرده است.

انتهای پیام

captcha