گرامیداشت سالگرد انقلاب با حضور علمای شیعه و سنی در افغانستان
کد خبر: 3775892
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶

گرامیداشت سالگرد انقلاب با حضور علمای شیعه و سنی در افغانستان

گروه بین‌الملل ـ چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با برگزاری همایش علمی با همكاری رایزنی فرهنگی ایران و نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در افغانستان و با حضور علمای شیعه و سنی گرامی داشته می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ در پی گفت‌وگوی مقدماتی رضا ملکی، رایزن فرهنگی ایران در کابل با حجت‌الاسلام محامی، نماینده دفتر مقام معظم رهبری و رئیس نمایندگی جامعة‌ المصطفی در افغانستان در خصوص برگزاری همایش مشترک به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در کابل، رایزن فرهنگی کشورمان نشستی را با مدیران جامعة المصطفی ـ شعبه افغانستان برگزار كرد. در این نشست برنامه‌های محتوایی همایش مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در ابتدای این نشست رضا ملكی، رایزن فرهنگی کشورمان اظهار كرد: در گفت‌وگوی قبلی با حجت‌الاسلام محامی، مقرر شد همایشی را با عنوان اصلی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با حضور شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، دینی، دانشگاهی و ... در ایام دهه فجر به صورت مشترک برگزار كنیم.

ملکی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که این همایش در تاریخ 21 بهمن‌ماه برگزار شود.

در ادامه قربانی، معاون اداری و مالی و ذاکری، معاون پژوهشی جامعة ‌المصطفی شعبه افغانستان، آمادگی این دانشگاه برای همكاری در برگزاری این همایش را اعلام كردند.

از جمله مصوبات این نشست، می‌توان به انتشار فراخوان مقالات از طریق سایت‌های رایزنی فرهنگی ایران و جامعة المصطفی افغانستان و نیز شبکه‌های اجتماعی، برگزاری همایش در تاریخ 21 بهمن‌ماه، دعوت از مقامات عالی دولت افغانستان، وکلای پارلمان و علمای شیعه و سنی برای سخنرانی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی و ... اشاره كرد.

انتهای پیام

captcha